عربستان سعودي در گشايش کنفرانس کشورهاي کمک کننده به يمن در رياض ، از جامعه بين الملل خواست به اين کشور که در پرتگاه فروپاشي اقتصادي قرار گرفته است ، کمک کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره، ابراهيم العساف ، وزير دارايي عربستان گفت : يمن با مشکلات اقتصادي فراواني مواجه است و اميدواريم کمک هاي ديگر مالي به اين کشور صورت پذيرد.

عربستان پيش از اين در ماه مه ، متعهد شد سه ميليارد و 250 ميليون دلار به کشور همسايه خود واريز کند.

يمن که سالي همراه با اعتراض هاي خونين را پشت سر گذاشت که به کناره گيري علي عبدالله صالح انجاميد ، اميدوار است براي کمک به گذار از دوره انتقالي دو ساله ، بيش از يازده ميليارد دلار کمک مالي دريافت کند.

محمد باسندوه ، نخست وزير يمن که به نمايندگي از کشورش در کنفرانس رياض شرکت دارد ، به خبرگزاري رسمي يمن اعلام کرد ، اميدوار است در اين نشست بودجه لازم براي کمک به اين کشور براي عبور از دوره انتقال و رسيدن به ثبات اقتصادي ، جمع آوري شود.

وي خاطرنشان کرد براي عبور موفقيت آميز از دوره انتقال ، که اواسط سال دو هزار و چهارده با برگزاري انتخابات سراسري پايان مي يابد و نيز جلوگيري از فرو رفتن دوباره کشور در هرج و مرج و خشونت  ، بهبود شرايط اقتصادي امري ضروري است.

نخست وزير يمن تاکيد کرد دولت وي متعهد است در به کار گيري اين بودجه شفاف عمل کند.

به گفته وائل زاکوت ، مدير امور يمن در بانک جهاني ، دولت انتقالي با تعيين اهداف و اولويت هاي دو سال آينده ، طرحي بلندپروازانه براي احياي اقتصاد خود تهيه کرده است.

وي در سندي که در پايگاه اينترنتي بانک جهاني منتشر شد ، اعلام کرد کسري بودجه براي اجراي اين طرح که تا سال دو هزار و شش را پوشش مي دهد ، حدود يازده ميليارد و نهصد ميليون دلار است.

وي افزود يمن اميدوار است در کنفرانس کشورهاي کمک کننده به اين کشور شش ميليارد دلار جمع آوري شود.

كنفرانس كشورهاي كمك كننده به يمن امروز سه شنبه در رياض در حال برگزاري است.

برچسب ها: یمن ، عربستان ، کمک ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار