برای اجرای سد تنظیمی پاوه رود 62/61 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان، مدیرعامل شركت آب منطقه ای زنجان در بازدید نمایندگان مردم زنجان و طارم ازطرحهای عمرانی شركت آب منطقه ای زنجان گفت: مجموع اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح تاكنون 76/89 میلیارد ریال است.

حمیدنیا افزود: بهره برداری از پتانسیل های منابع آب سطحی و تنظیم روان آبها و كنترل سیلابهای فصلی در محدوده حوزه آبریز قزل اوزن، توسعه كشاورزی درسطح 18هزار و 497 هكتار درشهرستان طارم با روش آبیاری قطره ای، بارانی و ثقلی و تولید هشت مگاوات برق ازجمله اهداف این طرح است.

وی حجم كل مخزن این سد را 3/15 میلیون مترمكعب اعلام كرد وادامه داد: این سد از نوع سدهای مختلط خاكی سنگریزه ای باهسته رسی و سرریز بتنی دریچه داراست و شبكه آبیاری پایاب سد از2طرف رودخانه 97 كیلومتر به اجرا در می آید.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: اشتغالزایی مستقیم وغیر مستقیم این سد به ترتیب16 هزار و 117 نفر و دوهزار و 990نفراست.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی نیزسد تنظیمی پاوه رود را برای شهرستان طارم مهم وحیاتی دانست و گفت: این طرح برای شهرستان طارم از نظر كشاورزی و اقتصادی حائزاهمیت است./س

برچسب ها: سد ، پاوه ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.