معاون امور تعاوني‌هاي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي گفت: حدود 16.5 درصد از تعاونی های خراسان رضوی راكد و غير فعال است

حميد وطنی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به 10 هزار و 618 تعاوني فعال يا در دست اجرا در استان، افزود: مجموعه تعاوني‌ها بخشي از فعاليت‌هاي اقتصادي كشور هستند.

وطنی هم به صدور پروانه کار براي سرمايه گذاران خارجي اشاره کرد و بیان کرد: براي بيش از ۱۰۰نفر سرمايه گذار خارجي در استان پروانه صادر شده است.

وي با بيان اينكه بر اساس قوانين، دستورات و سياست‌هاي بانك مركزي، قرار است 14 موسسه مالي و اعتباري آزاد در قالب تعاوني مالي ساماندهي شوند، اظهار کرد: حدود سه سال است كه هيچ تعاوني اعتباري تشكيل نشده است و مجوز تاسيس آنها بايد از طرف بانك مركزي ابلاغ شود.

وطنی با اشاره به 100 هزار مسكن مهر در استان و مشكلاتي كه در برخي موارد در شهرك‌هاي گلبهار و بينالود ايجاد شده و در حال پيگيري براي رفع آنها هستيم، ابراز كرد: افزايش قيمت‌ها نيز طبيعي مي‌باشد و هزينه‌هاي ساخت و ساز و دستمزدها افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه در دنيا، بنگاه‌هاي اقتصادي 19.5 ساعت از شبانه روز فعاليت دارند و در ايران فقط 5.5 ساعت، گفت: ما از منابع مصرفي براي پايداري اقتصادي به درستي استفاده نمي‌كنيم و هر قدر واحدهاي صنفي بيشتر فعاليت كنند، توليد، اقتصاد و امنيت افزايش مي‌يابد.

وطنی با اشاره به اينكه 350 تعاوني تشكيل شده در استان 6 هزار عضو دارد و پيش‌بيني مي‌شود كه 6 هزار نفر ديگر اشتغال‌زايي كند، افزود: با توجه به اينكه امسال سال بين‌المللي تعاون است، اقدامات جديدي براي هفته تعاون با رويكرد مردمي در نظر گرفته‌ايم./س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.