سفير سوريه در ايران با بيان اينکه دشمن از ايران مقتدر بسيار ناراحت است، گفت: جمهوري اسلامي ايران در راستاي پيشرفت به دستاوردهاي علمي مختلفي رسيده که فناوري‌هاي مسالمت آميز هسته‌اي از آن جمله هستند و هم اکنون به عنوان يک الگويي نيرومند براي جهان و اسلام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در سومين روز از سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن اسلامي مستقل که در دانشگاه صنعتي شريف در حال برگزاري است، حامد حسن سفير سوريه در ايران در ارتباط با اوضاع کنوني سوريه گفت: کشورهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي براي رسيدن به اهداف خبيثانه خود، خواهان نابودي خط مقاومت هستند که در اين ميان سوريه هم به عنوان يکي از کشورهاي خط مقاومت مورد آماج حملات آنان قرار گرفته است.

وي با بيان اينکه مقاومت به معناي سلاح و جنگ افزار نيست،‌ گفت: مقاومت در حال حاضر راه خود را با اقتدار بالا در منطقه ادامه مي‌دهد و در راستاي حفظ هويت ملي به مقاومت سياسي، اقتصادي، فرهنگي، ايدئولوژي و مبارزه مسلحانه ادامه مي‌دهد که اين طرح مقاومت يک طرح کاملي است.

حامدحسن در ادامه گفت: آمريکا و رژيم صهيونيستي ساليان دراز است که ملت‌هاي مختلف را از ثروت‌هاي ملي‌شان محروم  کردند و کشورهايي که به آمريکا و متحدانش "نه" مي‌گويد ايران و سوريه هستند.

سفير سوريه در ادامه به آنچه که در منطقه در جريان است اشاره کرد و افزود: آنچه در شرايط کنوني در منطقه وجود دارد، رويارويي ميان دو طرح تسليم و مقاومت در برابر دشمن است و اين را بايد مورد تاکيد قرار داد که آنها خواهان تسليم جهان اسلام و عرب هستند که ايران و سوريه در راستاي حفظ منافع مسلمين و رد سلطه‌گري غرب در حرکت هستند.

سفير سوريه در ايران ادامه داد: دشمن از ايران مقتدر بسيار ناراحت است. چرا که جمهوري اسلامي ايران در راستاي پيشرفت به دستاوردهاي علمي مختلفي رسيده که فناوري‌هاي مسالمت آميز هسته‌اي از اين گونه هستند و تمام نيازهاي خود را اعم از نظامي، پزشکي و صنعتي را خوب تامين مي‌کند و هم اکنون به عنوان يک الگويي نيرومند براي جهان و اسلام قرار گرفته است.

وي در ادامه با اشاره به خط مقاومت در منطقه گفت: دشمن از اينکه کشور و ملت سوريه هم‌پيمان خط مقاومت و به عنوان يکي از اصلي‌ترين ستون فقرات آن قرار دارد بسيار ناراحت است چرا که سوريه به عنوان پل انقلاب و مقاومت لبنان و فلسطين قرار گرفته است.

حامد حسن در ارتباط با وضعيت کنوني منطقه تصريح کرد: آنچه که اکنون در سوريه در حال وقوع است با آنچه که در ديگر کشورهاي منطقه به وقوع پيوست کاملا متفاوت است. چرا که در تونس و مصر و امثال اينها دولت‌هاي دست نشانده آمريکا و همپيمانان رژيم صهيونيستي حضور داشتند که بر ضد منافع ملت خود هم عمل مي‌کردند به همين خاطر ملت‌هاي آنان در برابر چنين رژيم‌هايي قيام کردند.

وي به تحولات اخير سوريه که توسط بشار اسد صورت گرفته اشاره کرد و گفت: قانون اساسي سوريه که از 40 سال پيش در اين کشور وجود دارد با اصلاحاتي از جانب بشار اسد و حکومت وي به ادامه کار و حکومت در ابعاد مختلف مي‌پردازد از جمله مي‌توان به انتخابات مختلفي که به صورت ادواري طبق همين قانون اساسي صورت گرفته اشاره داشت و بايد اين مسئله را مد نظر قرار داد که در سوريه ما شاهد تکثر گرايي سياسي هستيم و اينکه 8 حزب در دولت و مجلس شرکت داشته و به فعاليت مشغول بودند.

وي در ادامه به ديگر مسائل و آزادي‌هايي که در سوريه وجود دارد اشاره داشت و افزود: در کشور سوريه سازمان‌هاي مردمي براي اقشار مختلف وجود دارد و اينکه اتحاديه جوانان،‌ زنان، کارگري و کشاورزان به فعاليت‌هاي مختلف خود مشغول هستند که رهبريت اين اتحاديه‌ها براساس انتخابات آزاد صورت گرفته و اين سازمان‌ها و اتحاديه‌ها به شکل فعال در جامعه حضور داشته‌اند.

حامد حسن گفت: رهبران تمام اين اتحاديه‌ها با حضور در مجلس مردمي و شوراها علاوه بر انتخابات آزادانه به فعاليت‌هاي خود در اين راستا ادامه مي‌دهند و اين مسائل نشانگر اين است، نظامي که در سيستم حکومت سوريه وجود دارد با ديگر کشورهاي منطقه متفاوت است.

سفير سوريه در ايران به توطئه غرب عليه سوريه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: رخدادهاي کنوني سوريه با توطئه آشکار غرب آغاز شد که با تحليل و مسلح بودن تعدادي نيرو که از جانب خود و از طريق مرزهاي ترکيه،‌ اردن و  عراق و ديگر کشورها به سوريه اعزام کرده‌اند در حال مقابله با سوريه و خط مقاومت هستند.

حامد حسن نقش گروهک تروريستي منافقين را در کمک رساني به شورشيان سوريه اشاره و تصريح کرد: اين گروهک تروريستي با اعزام هزاران فرد مسلح و قطعات نظامي از طريق مرزهاي عراق، اردن و شمال لبنان عليه مردم بي‌گناه سوريه در حال کمک‌رساني به شورشيان سوري هستند.

حامد حسن تاکيد داشت: اقدامات شورشيان در جهت انجام اصلاحات در سوريه نبوده و نيست. من در اين راستا ادعا نمي‌کنم که در سوريه يک نظام سياسي ايده‌آل وجود دارد طبيعتا برخي زمينه‌هاي سياسي نيازمند اصلاحات است که بشار اسد به شدت به مطالبات مردمي پاسخ داد و در اين راستا قانون جديد فعاليت‌هاي حزبي را به تصويب رساند.

وي در ادامه گفت: با تصويب اين قانون از سوي بشار اسد 10حزب ديگر وارد عرصه فعاليت‌هاي سياسي شده و قانون انتخابات محلي سوريه هم به تصويب رسيد که شاهد حضور نيروهاي مخالف دولت هم در اين انتخابات بوديم.

حامد حسن ادامه داد: در همه پرسي که در سوريه صورت گرفت شاهد حضور 65 نفر از مردم سوريه بوديم که اين نشانگر اين مسئله است  هر زماني که سوريه گام هايي را در راستاي توسعه بردارد توطئه دشمن و حمايت آنان از شورشيان بسيار بيشتر مي شود.

سفير سوريه در ايران در ادامه به تلاش‌هاي گسترده کشورهاي غربي عليه سوريه اشاره کرد و افزود: نشست‌هاي زيادي که در اتحاديه عرب عليه سوريه برگزار شده و همينطور نشست‌هاي شوراي امنيت که با هدف توطئه‌گري عليه سوريه علاوه بر فشارها و تحريم‌هاي همه جانبه عليه کشور سوريه صورت گرفته است و بايد به اين مسئله اذعان داشت جناياتي که در کشور سوريه اتفاق افتاده تاکنون در هيچ جاي ديگري نديده‌ام.

حامد حسن در ادامه به سخنان وزير امور خارجه وقت آمريکا اشاره و يادآور شد: زماني که وزير امور خارجه وقت آمريکا خطاب به بشار اسد گفت از طرح آمريکايي‌شان حمايت کند با مخالفت صريح بشار اسد مواجه مي شود رئيس جمهوري سوريه در پاسخ به او گفت دشمني با آمريکا يک مسئله خطرناک است ولي تهديد آمريکا و اجراي درخواست‌هاي او يک مسئله کشنده است.

حامد حسن در ادامه محور سياست سوريه را مقابله با آمريکا دانست و  گفت: آمريکا و متحدانش همين سياست را مورد هدف قرار داده و مطمئن باشيد که سوريه با حکمت، شجاعت و ملت خود پيروز اين ماجرا خواهد شد و قطعا شاهد دستاوردهاي خوبي در اين راستا خواهيم بود.

وي در ادامه گفت: کشورهاي ايران برخي از کشورهاي عرب، همينطور روسيه و چين از حاميان حکومت بشار اسد هستند که ما به حمايت آنها اتکا مي‌کنيم.

حامد حسن به سفر جرج مک‌کين نامزد حزب جمهوري‌خواه آمريکا به ليبي اشاره داشت و يادآور شد: اين نامزد جمهوري‌خواه آمريکايي در ابتدا ليبي را مورد خطاب قرار داد و مدعي شد که بعد از ليبي، دمشق و سپس تهران بعد از آن مسکو و پکن را مورد هدف قرار خواهيم داد.

وي در ادامه افزود: روسيه و چين که در شوراي امنيت در ارتباط با مسائل سوريه سه بار از حق وتو استفاده کرده‌اند فقط براي دفاع از سوريه نبود بلکه بتوانند در اين راستا از اصول حقيقي سازمان ملل دفاع کنند و جهاني مملو از تعادل و عدالت به وجود آورند.

سفير سوريه در ايران در پايان خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در يک جنگ حقيقي قرار گرفته‌‌ايم که در اين ميان تمام نيروهاي خيرخواه در مقابل نيروهاي اهريمني هستيم و انشاالله پيروز ميدان خواهيم بود.

انتهاي پيام/ر

برچسب ها: نشست ، اتحادیه ، اسلامی ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار