وزارت آموزش و پرورش براي ارتقاء جايگاه واقعي معلم ؛ اجرايي كردن نظام رتبه بندي معلم در سراسر كشوررا در دستور كار قرار داده است.

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش افزود: معلمان اساس و پايه حركتي هر نظام تعليم و تربيت موفقي هستند و بايد براي دست يابي به جايگاه واقعي معلم تعريف مشخص و مدوني از معلم در كشور داشته باشيم كه با اجرايي كردن نظام رتبه بندي معلم به اين جايگاه دست خواهيم يافت.
حميد رضا حاجي بابايي افزود: بايد معلم بدون دغدغه ، فرصت كافي براي مطالعه و تحقيق در زندگي داشته باشد تا بتواند به يك معلم پژوهنده و موفق تبديل گردد و اين موضوع زماني محقق خواهد شد كه تعريفي مشخص از جايگاه واقعي معلم در كشور داشته باشيم.
وي رويكرد روش هاي آموزشي جديد را عبور از حافظه محوري به سوي انديشه محوري خواند وگفت: دردرس مهارت زندگي كه درپايه ششم ابتدايي تدريس خواهد شد با توجه به شرايط هر منطقه يا استان يك مهارت را به دانش آموزان آموزش خواهيم داد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه مهمترين وظيفه آموزش و پرورش ايجاد خلاقيت در دانش آموز و شكوفايي علمي آنان است افزود: دانش آموز با اجراي سند تحول بنيادين از نزديك با پروژه هاي علمي آشنا شده و در زمينه توليد ، دانش و مهارت نوعي تفكر خلاق خواهد داشت و سعي خواهد كرد با اجراي پروژه هاي علمي و عملي استعداد ها و توانمندي هاي خود را بروز دهد.
وي با بيان اينكه شش ساله شدن دوره ابتدايي فرصت كافي را براي رشد و تعالي دانش آموز فراهم مي كند افزود: دانش آموز در اين دوران تمام توان خود را براي يادگيري معطوف مي سازد و اگر آموزش و تربيتي خلاقانه و صحيح داشته باشد، ظرفيت لازم براي ورود به دوران راهنمايي را پيدا خواهد كرد و در آينده هم در عرصه هاي علمي و زندگي موفق خواهد شد./ز
 
برچسب ها: رتبه بندی ، معلم ، ارتقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار