معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به مدیریت سه ساله ایران بر اجلاس جنبش غیرمتعهدها، گفت: سران كشورهای غیرمتعهد امید دارند این جنبش، با مدیریت ایران و با تحقق اهداف اصلی جنبش، از تك قطبی شدن جهان جلوگیری كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان'علیرضا خلخالی' افزود: از جنبش غیرمتعهدها انتظاراتی می رفت كه به دلیل نداشتن شجاعت كشورهای عضو در سالهای متمادی محقق نشده بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان با اشاره به نكته هایی كه از رفتار سران كشورهای غیرمتعهد می توان دریافت كرد، اظهار داشت: رفتار آنان نشان داد كه تنها ایران این شجاعت را دارد و می تواند، با مدیریت جنبش، آن را احیا و به اهداف خود برساند.

وی با بیان اینكه دستاوردهای مدیریت ایران اسلامی بر جنبش غیرمتعهدها در چند سال آینده بهتر مشخص می شود، خاطرنشان كرد: مدیریت ایران در اجلاس غیرمتعهدها اثرات مهمی بر جامعه بین المللی خواهد داشت.

خلخالی به تبلیغات گسترده دشمن علیه اجلاس تهران و تلاش غرب برای كمرنگ كردن استقبال سران كشورها از این اجلاس اشاره و تصریح كرد: حضور سران كشورها، با گستردگی بالا، نشان از جایگاه ارزشمند بین المللی ایران اسلامی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان تاكید كرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران جایگاه سیاسی ایران در جامعه بین الملل را تقویت كرد.

وی بیانات رهبری را نقطه عطف اجلاس غیرمتعهدها در ایران دانست و افزود: همه سران كشورهای حاضر اذعان كردند كه جامعه جهانی به سخنان هدایتگر جهانی مقام معظم رهبری نیاز دارد.

خلخالی یادآور شد: دشمن تلاش داشت با كمرنگ و كم اهمیت جلوه دادن این اجلاس اجماع جهانی علیه ایران ایجاد كند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان اشاعه برخی شایعات داخلی در مورد تخلیه شهر تهران را نیز حاصل نگرانی برخی به خاطر تبلیغات دشمن مبنی بر اقدامات تخریبی برای ناامن جلوه دادن اجلاس دانست و گفت: این نگرانی ها تحت تاثیر تبلیغات گسترده دشمن ایجاد شد.

وی با بیان اینكه با مدیریت رهبری و تلاش مسوولان و دستگاه های امنیتی كوچكترین تحرك غیرامنیتی در برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران اتفاق نیفتاد، اظهار داشت: برگزاری منظم و امن این اجلاس نشان داد ایران اسلامی از امن ترین كشورهای جهان است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.