7 هزار و 400 مجوز راه اندازي مراكز پيش دبستاني در سراسر كشور در طي دو ماه گذشته صادر شده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، حاجي بابايي افزود: با توجه به اينكه مربيان پيش دبستاني در اولويت دريافت مجوز راه اندازي مراكز پيش دبستاني هستند پيش بيني مي كنيم تا پايان شهريور تعداد مجوز هاي صادر شده در اين بخش به 10 هزار مجوز افزايش يابد.
حميد رضا حاجي بابايي افزود : پيش از اين نگاه حمايتي خاصي به مراكز پيش دبستاني وجود نداشت و تنها 25 درصد از نوآموزان تحت پوشش مراكز پيش دبستاني بودند اما هم اكنون بيش از 40 درصد نوآموزان تحت پوشش اين مراكز هستند.
وزيرآموزش و پرورش با اشاره به اولويت صدور مجوز براي ايجاد مراكز پيش دبستاني توسط افراد حقيقي و حقوقي ، افزود: تمامي موسسين مدارس غيردولتي، فرهنگيان و بازنشستگان، دستگاه ها و سازمان ها با جايگاه حقوقي، موسسين و شركت هايي كه در سال گذشته با مدارس غير دولتي ارتباط داشته ومربياني داراي سابقه اشتغال، در اولويت صدور مجوز براي ايجاد مراكز پيش دبستاني هستند.
وي گفت:حمايت همه جانبه در راستاي توسعه آموزش پيش دبستاني با رويكرد تربيت قرآني در اولويت كاري مركز پيش دبستاني وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و هر يك از مدارس سراسر كشور كه فضاي آموزشي مناسب و خالي دارند هم مي توانند اين اماكن را براساس قانون به موسسين مراكز پيش دبستاني اجاره دهند.
حاجي بابايي افزود: براساس قانون، نظارت بر مراكز پيش دبستاني را در سه بخش تقسيم كرده ايم كه در بخش سياست گذاري معاونت ابتدايي، در بخش توليد محتوا ،سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي و در بخش اجرايي و صدور مجوز فعاليت ،سازمان مدارس غيردولتي، توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش مسوول و ناظر هستند تا مراكز پيش دبستاني فعاليت مطلوبي داشته باشند./ز
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار