مهندسان و كارمندان نيروگاه هسته اي مصر، در بيانيه اي از محمد مرسي خواستند؛ به تعهد خود مبني بر تكميل نيروگاه هسته اي اين كشور و استفاده از تجارب كارشناسان ايراني پايبند باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اليوم السابع؛ اين افراد با اعلام اين مطلب، افزودند: ما از رئيس جمهور كشورمان انتظار داريم كه پس از سفر به دو كشور قدرتمند در زمينه هسته اي همچون ايران و چين، پروژه نيروگاه هسته اي اين كشور در استان الضبعه را تكميل و از تجارب كارشناسان اين دو كشور استفاده كند.

در همين حال، دكتر ابراهيم العسيري مشاور رئيس جمهور مصر در زمينه برنامه هسته اي اين كشور با بيان اينكه سفر مرسي به ايران به آغاز روابط دوجانبه بين دو كشور مي انجامد، استفاده از تجربيات كارشناسان ايراني در زمينه هسته اي و تكميل نيروگاه هاي اتمي را خواسته كشور مصر دانست.
وي همچنين ايران را كشوري قدرتمند در زمينه انرژي هسته اي و استفاده صلح آميز از آن برشمرد كه تاكنون پيشرفت هاي زيادي در اين زمينه به دست آورده است.

همچنين، محمد كمال رئيس اتحاديه كارمندان نيروگاه هسته اي مصر، در اظهار نظري ديگر بر همكاري مصر در زمينه تكميل پروژه هسته اي خود با ايران و تبادل كارشناس بين دو كشور، تاكيد كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار