مهرداد کرم‌زاده، برنده نشان نقره پرتاب دیسک ایران در پارالمپیک لندن هنگام دریافت نشان خود از کاترین میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام با وی دست نداد که این حرکت کرم‌زاده در رسانه‌های انگلیس بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل؛مهدي كرم زاده ورزشكار ايران در ماده پرتاپ ديسك در بازيهاي پارالمپيك مدال نقره را از آن خود كرد و بعد از ورزشكاري از كشور ميزبان در جايگاه دوم ايستاد.

به هنگام توزيع مدال در حاليكه "كيت ميدلتون" همسر شاهزاده انگليس مدال كرم زاده را به گردن او انداخت، اين ورزشكار ايراني حاضر به دست دادن با وي نشد و تنها دستانش را به نشانه احترام به سينه گرفت.

روزنامه ديلي ميل نوشت كه يكي از مسوولان كاروان ايران در واكنش به حركت كرم زاده به برگزاركنندگان رقابت‌ها گفت كه اين اقدام كرم زاده به فرهنگ ايراني بر مي‌گردد و ربطي به سياست ندارد.

به گزارش دیلی‌میل، نماینده کاخ سلطنتی انگلیس در این زمینه به خانم کیت تذکر داده بود و گفته بود که ایرانیان از دست دادن با زنان امتناع می‌کنند.

اين صحنه بازتاب زيادي در رسانه‌هاي خارجي داشت و بيشتر روزنامه‌هاي انگليسي به اين واكنش پرداختند و نوشتند كه فرهنگ اسلامي در ايران حتي در محافلي بزرگ چون المپيك به مردان اجازه نمي‌دهد كه با زنان دست دهند. برخي از آنها نوشتند كه همسر شاهزاده ويليام از اين حركت كرم‌زاده ناراحت شد اما به روي خود نياورد و خويشتنداري كرد. 

رسانه‌های انگلیسی از جمله گاردین، دیلی‌میل، دیلی نیوز این خبر را به صورت کامل پوشش دادند و عنوان کردند که بهرامی به دلیل مسائل اعتقادی دست نداده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
درود بر غيرتت مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
درود بر غيرتت مسلمان
Kazakhstan
سعیده
۲۳:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
درود بر اون شرفت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
محبوب باد نام ایرانی و سربلند باد فرهنگ اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۱
دمش گرم
آخرین اخبار