تولیدات در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و در این راستا برای توسعه صنعت سازه‌های فلزی باید فرهنگ‌سازی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  استاندارزنجان در مراسم افتتاح شرکت کاسپین صنعت غرب، سابقه تولید سازه‌های فلزی در کشور را کم دانست و عرصه این صنعت را 6 دهه اعلام کرد و گفت: در کشور سازه‌های پیچ و مهره‌ نبود و از فرآیند سازه‌های جوشکاری استفاده می شد.

رئوفی‌نژاد افزود: سازه‌های فلزی و پیچ و مهره‌‌ها مورد نیاز واحدهای صنعتی می‌باشد و در این راستا حمایت و اعطای تسهیلات لازم برای توسعه این صنعت در استان در دستور کار قرار خواهد گرفت،همچنین در استان باید نوع تولیدات به روز و مهندسی باشد و در این راستا باید همپای تکنولوژی روز دنیا و مهندسی روزحرکت کنیم و تولیدات را با صنعت روز عجین کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه 90 درصد از صنعت سازه‌های فلزی در صنعت مسکن کاربرد دارد، ولی در ایران تنها 2 درصد از این صنعت استفاده می‌کنند و در این راستا باید در مسکن از این صنعت استفاده کرد و این در حالی است که صنعت سازه‌های فلزی مقاوم در برابر زلزله بوده و کم‌ترین خسارت در حوادث غیرمترقبه را دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور از صنعت سازه‌های فلزی برای ساختن پل استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در جامعه باید رویکرد استفاده از سازه‌های فلزی به خوبی فرهنگ‌سازی شود./س

برچسب ها: توسعه ، صنعت ، فرهنگسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.