طرح خط لوله انتقال میعانات گازی از پالایشگاه فراشبند به پالایشگاه شیراز با 93 و نیم درصد پیشرفت در حال اجرا است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت : عمده عملیات این طرح در بخش های مهندسی و خرید به پایان رسیده و بخشی از عملیات اجرایی باقیمانده است که طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال این بخش نیز تکمیل و آماده راه اندازی و بهره برداری می شود.
  شمس الدینی افزود: این خط لوله به قطر 8 اینچ و به طول 227 کیلومتر دارای سیستم هوشمند نشت یاب با استفاده از کابل فیبر نوری و 8 ایستگاه حفاظت است.
وی حجم سرمایه گذاری در طرح خط لوله را حدود 675 میلیارد ریال برآورد کرد که تمام آن از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تامین می شود.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت : افزایش تولید بنزین در پالایشگاه شیراز با افزایش حجم میعانات گازی تحویلی به پالایشگاه ، اصلاح روش انتقال خوراک به پالایشگاه شیراز (حذف انتقال توسط تانکر)، کاهش مخاطرات جانی و زیست محیطی حمل توسط تانکر و همچنین کاهش هزینه انتقال، ثبات و تداوم تامین بخشی از خوراک پالایشگاه شیراز از طریق احداث خط لوله را از جمله اهداف اجرای طرح احداث خط لوله انتقال میعانات گازی از پالایشگاه فراشبند تا پالایشگاه شیراز عنوان کرد. /س

برچسب ها: لوله ، دالان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.