هر قصه ای آغاز و پایانی دارد که آغاز قصه ی دردناک ما خبر از بیماری به نام هیستریک می دهد.

هر قصه ای آغاز و پایانی دارد که آغاز قصه ی دردناک ما خبر از بیماری به نام هیستریک می دهد که در این دوران رشد چشمگیری داشته و موجب آسیب رساندن فراوان به شخصی سالم می گردد که آن شخص سالم با تلقین بیماری های خاص خود را در گردابی از علائم آن می یابد و خود را چندی بعد اسیر آن بیماری می بیند و در پایان قصه شخص سالم را قطعا به آن بیماری دچار می شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،هیستریک به افرادی نسبت داده می شود که به صورت ناخودآگاه دست به اقداماتی نسبت به خود می زنند و بیشتر این بیماری در افراد تلقین پذیر انسجام می پذیرد و هیستری دیگر بیماری شبیه است که همان ویژگی های هیستریک را دارد ولی با این تفاوت که شخص مبتلا به صورت خود آگاه دست به اقداماتی نسبت به خود می زند.
صادقی روانشناس در رابطه با چگونگی مبتلا شدن به این بیماری گفت: بیشتر بیماری هیستریک به یک نوع بیماری اجتماعی تبدیل شده و اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند افرادی تلقین پذیرند حتی این بیماری افراد را به طور کامل به آنچه به خود تلقین می کند می رسانند و اکثر افرادی که خود را در طوفان تاثیرات تلقین های دیگران، رسانه ها و... آسیب پذیر نشان می دهند دچار چنین بیماری می شوند.
وی در رابطه با همگانی بودن مبتلا شدگان به این بیماری اظهار داشت: حتی پزشکان و تحصیلکرده ها هم به این بیماری مبتلا می شوند به طور مثال یک چشم پزشک بعد از دو سال پزشکی به کوری کامل رسید به طوری که این شخص با تلقین زیاد که هوا کربن دی اکسید، اشعه های غیر معقول و خیلی دیگر از این خطر ها به چشم آسیب می رساند و خود را میان آسیب ها گرفتار می دید و چشم خود را نابود شده فرض میکرد در نهایت چشم سالم خود را به خاطر تلقین هایی که به خود وارد می کرد از دست داد.
صادقی این بیماری را موجب آزار و وحشت در جامعه و خانواده دانست و گفت: افراد مبتلا به این بیماری به غیر از آزار روحی و روانی که به خود وارد می کنند موجب آزار و اذیت دیگران و حتی باعث زمینه ی این بیماری در درجه اول برای افراد خانواده و در درجه ی بعدی برای همکاران و جامعه می گردند به طول مثال افرادی که وسواس خاص به تمیزی و کثیفی دارند غیر از آزار روحی و روانی به خودشان موجب آزار دیگران نیز می شوند و حتی در مواردی با شدت گرفتن این بیماری کار افراد به جنون، دعوا های جبران ناپذیر، طلاق، همسر آزاری، کودک آزاری و خودکشی رسیده است.
وی در ادامه اظهار داشت: اکثر افرادی که به ما مراجعه می کنند از آزار روحی همسرانشان رنج می برند و در گفتگو با آنان متوجه این بیماری در همسرشان می شویم به طوری که می گویند همسرشان خود را در قالب مریضی می بیند.
به طور مثال یک شخص مراجعه کنند از همسرش گلایه می کرد که همیشه خود را دچار مریضی های مفصلی می داند و بعضی اوقات خود را کم شنوا می پذیرد که حتی با مراجعه به پزشکان مربوطه متوجه هیچ مشکلی در این رابطه نشده ایم ولی باز هم همیشه از این گونه دردها رنج می برد و خود را معلول از هر کاری می داند.
در این خصوص احمدی کارشناس مذهبی با اشاره به بیماری هیستریک که مسائل اعتقادی و دینی است اظهار داشت: افراد بسیاری در جامعه وجود دارند که از این بیماری رنج می برند بی آنکه خودشان با خبر باشند به طور مثال افرادی که در خود حس برتری و یا ذلتی نسبت به دیگر افراد جامعه دارند و حتی کسانی که در معرض تاثیرات شیادان قرار می گیرند و آنقدر به خود تلقین می کنند که به فرض خود را جن گیر و یا ناجی مردم می شمارند در حالی که قدرت و نیرویی خاص در وجودشان تهی بوده دست به اقداماتی فاجعه آورنده و زمینه انحراف دیگر افراد را فراهم می کنند.
وی پایه و اساس این بیماری را اعتقادات سست برشمرد و گفت: کسانی که به این بیماری مبتلا می شود اکثر کسانی هستند که حس تلقین پذیری در آنها به علت اعتقادات سست بالا می باشد و خود را فراتر می دانند و دست بر دست شیطان داده و او نیز هر چه بیشتر این افراد را در گرداب وهم و خیال فرو می برد و ابزاری برای نابودی بشر توسط این افراد که خود اول قربانیان به وجود می آورد.
گفتنی است که اینگونه افراد مبتلا در جامعه اول خود را نابود کرده و بعد خانواده و اطرافیان را که میتوان گفت تنها راه برای جلوگیری از این آسیب ها مراجعه به روانپزشک بوده تا با مراقبت های خاص از اینگونه افراد حس تلقین پذیری را در آنها کاهش داده و گاها موجب کمتر آسیب رساندن این افراد به خود و جامعه شوند./ز
برچسب ها: بیماری ، تلقین ، شخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
کاش از لحاظ احساس و ادراک توضیح میدادین چون این مطالب توی همه ی سایت ها هست
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
من خودم ارشد روانشناسی بالینی هستم متاسفانه توضیح درستی از هیستریک نداده اید لطفا یکم علمی تر مسایل رو بیان کنید
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۰۱:۲۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
همش زیرسرشیطان اون ملعون اون همش مارووسوسه می کنه دچارتوهم وخیالات می کنه خدالعنتش کنه اون حسودو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
اندک اندک هیستریکان میرسند..
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دمت گرم خندیدم
France
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
بهتر بود بیماری را از منظر علمی تحلیل و راهکار اثبات شده علمی میدادید تا اینکه از قول کارشناس مذهبی بیان کنید که همه اش زیر سر شیطان است!
آخرین اخبار