کارخانه توليد کنسانتره فولاد ايرانيان با ظرفيت توليد ساليانه 2 ميليون تن با حضور رئيس جمهور افتتاح شده و به بهره‌برداري رسمي رسيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري کارخانه توليد کنسانتره فولاد ايرانيان با ظرفيت توليد ساليانه 2 ميليون تن با حضور رئيس جمهور افتتاح و به بهره‌برداري رسمي رسيد.

محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) با سفر به سيرجان در استان کرمان، کارخانه 2 ميليون تني توليد کنسانتره فولاد را در منطقه صنعتي گل گهر اين شهرستان افتتاح کرد.

به گفته مسئولان استان اين نخستين پروژه بخش خصوصي در بخش صنعت و معدن است که در منطقه صنعتي و معدني گل‌گهر سيرجان به بهره‌برداري مي‌رسد. اين پروژه با سرمايه‌گذاري بانک پاسارگاد و کاملا با سرمايه و نيروي کار بومي اجرا شده است.

کارخانه فولاد ايرانيان کار توليد آزمايشي خود را از چندي قبل آغاز کرده و تاکنون 20 هزار تن کنسانتره توليد کرده است. سرمايه‌گذاري انجام‌شده در اين کارخانه معادل 200 ميليارد تومان ارزي و ريالي بوده که 50 درصد ريالي و 50 درصد ارزي بوده است.

کارخانه توليد کنسانتره فولاد ايرانيان طي دو سال احداث شده است و 250 نفر به صورت مستقيم در اين کارخانه بزرگ مشغول به کار مي‌شوند.

استان کرمان قطب معادن سنگ آهن کشور محسوب مي‌شود و با سرمايه‌گذاري‌هاي انجام‌شده در دولت به‌زودي با تکميل چرخه توليد فولاد اين استان به يکي از قطبهاي اصلي توليد فولاد نيز تبديل خواهد شد.

همچنين با افتتاح اين مجتمع صنعتي، کرمان يک گام ديگر به چرخه کامل توليد فولاد نزديکتر خواهد شد و ظرفيت اين محصول در کشور افزايش خواهد يافت.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار