مدیر کل دفتر امور آب کشور با اشاره به تعداد قنات در کشو رگفت:36هزار رشته قنات در کشور وجود دارد که 25 هزار رشته از قنوات کشور مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، 

مهندس پرستاری تعامل، همفکری و هماهنگی بین کارشناسان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ، آغاز مطالعات سامانه تعیین حریم قنوات کشور ، آغاز مطالعه تدوین درس های مربوط به د انش قنات ، انجام مطالعات مربوط به هماهنگ سازی احداث قنوات با استفاده از فناوری نوین را از اهداف هفتمین جلسه کمیته مشترک اعلام کرد.

مهندس مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این استان 815 رشته قنات وجود دارد افزود : 65میلیارد متر مکعب از آب قنوات استفاده می شود که 8 درصد آب کشاورزی استان را تشکیل می دهد.

امیر نوایان کارشناس مسئول قنوات جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به خسارات زلزله به قنوات این استان خاطرنشان کرد: در اهر 46 رشته ، هریس 36 رشته ، ورزقان 20 رشته و تبریز 15 رشته قنات در اثر زلزله آسیب رسیده که خسارت به 4 میلیارد تومان رسیده .

در ادامه این جلسه نمایندگان استان ها به شرح تعداد قنوات و آبهای قابل بهره برداری از آنها پرداختند و به لزوم مرمت قنوات تکید کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.