دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس براي نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن در سال 2010 کابینه خود را با هدف تغییر اوضاع نابسامان اقتصادی در این کشور تغییر می دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار است دیوید کامرون و معاون وی، نیک کلگ، که حزب لیبرال دمکرات وی با حزب محافظه کار کامرون برای تشکیل دولت ائتلاف کرده است، امروز سه شنبه فهرست جدید کابینه را اعلام کنند.

شماری از وزرا به زودی از کابینه وی حذف خواهند شد و برخی نمایندگان جوان عضو مجلس عوام انگلیس جای آنها را خواهند گرفت.

کامرون در فهرست جدید خود نمایندگانی را انتخاب کرده است که اولا نظر مثبتی درباره روابط انگلیس با اتحادیه اروپا ندارند و ثانیا از برنامه های وی برای کاهش بیشتر تسهیلات اجتماعی در انگلیس حمایت می کنند.

بنا بر این گزارش، اقتصاد انگلیس در سال 2009 دچار رکود شد و کامرون که با مشاهده این وضعیت وخیم - که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است - دچار دستپاچگی شده بود، تصمیم گرفت که برای کنترل اوضاع حدود هشتاد و یک میلیارد پوند (برابر با یکصد و سی میلیارد دلار) از مخارج عمومی دولت بکاهد. اما تحلیلگران انگلیسی می گویند که کاهش فوق چشم انداز رشد اقتصادی در این کشور را تاریک کرده است.

در عین حال، ناتوانی کابینه کامرون در تنظیم درست برنامه بودجه در ماه مارس گذشته منجر به تغییرات پیاپی در سیاست گذاری های دولت و به تبع آن، کاهش اعتبار و کارآمدی دولت در انظار عمومی شده است و لذا تصمیم به تغییر کابینه،‌تلاشی برای احیای اعتبار خدشه دار شده دولت وی نیز می باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار