یکی از بزرگترین شرکت های صهیونیستی که سهم بزرگی از اقتصاد اسرائیل را در کنترل خود دارد به زودی اعلام ورشکستگی خواهد کرد؛ اقدامی که اقتصاد اسرائیل را نیز با خود به زیر خواهد کشید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، این شرکت غول پیکر متعلق به سرمایه دار اسرائیلی به نام "نوچی دانکنر" است.

به گفته دانیل دورون، مدیر مرکز رشد اجتماعی و اقتصادی رژیم صهیونیستی، اقتصاد اسراییل اکنون بیش از اقتصاد آمریکا در سالهای 2008 و 2009 در معرض خطر فروپاشی است و در صورت فروپاشی شرکت دانکنر، خطر بحران مالی به زودی دامنگیر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی همچنین اذعان کرد که ورشکستگی این شرکت برای سایر شرکت های صهیونیستی تاثیر دومینو خواهد داشت و آنها را یکی پس از دیگری گرفتار خواهد کرد.

"نوچی دانکنر" همان کسی است که با صرف سرمایه خود توانست اقتصاد اسراییل را در اوج انتفاضه فلسطین از خطر ورشکستگی نجات دهد. اما وی اواخر هفته گذشته در نامه ای اعلام کرد که قادر به پرداخت ده ها میلیون دلار بدهی خویش به بانک های بین المللی نیست و سال آینده میلادی اعلام ورشکستگی خواهد کرد.

دانکنر، صاحب شرکت مادر "آی دی بی" است که صاحب سهام مجموعه ای از شرکت های صهیونیستی شامل یک شرکت بزرگ تلفن همراه، یک فروشگاه زنحیره ای عمده، یک شرکت بیمه و یک شرکت انحصاری تولید سیمان می باشد.

اخبار مربوط به بدهی های این شرکت صهیونیستی، موجی از نگرانی را در اسرائیل پدید آورده است، چرا که نظام بیمه بازنشستگی در اسراییل به میزان زیادی وابسته به سهام و سرمایه این شرکت است.

یوال اشتاینتز، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با هدف کاستن از دامنه نگرانی های پیش آمده اوایل این هفته مدعی شد که احتمال این که بیمه بازنشستگی اسرائیلیها در اثر ورشکستگی شرکت دانکنر لطمه ببیند یک در هزار است. اما اقتصاددان های اسراییلی این اظهارات را رد کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار