سه نیروی چند ملیتی مبارزه با راهزنی در اقیانوس هند از جمله ناتو و اتحادیه اروپا از بخش تجارت دریایی خواستند تا با وجود کاهش 54درصدی حملات راهزنان در شش ماهه نخست تلاش های خود را کاهش ندهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دریادار گوالتئرو معاون فرمانده عملیات اتحادیه اروپا برای مقابله با راهزنی دریایی موسوم به «اتالانت» در بیانیه ای اعلام کرد:« کاهش اقدامات راهزنی دریایی موفقیتی تاکتیکی و برگشت پذیر است.»
وی افزود: اهمیت زیادی دارد که فشار بر راهزنان سومالی و فعالیت های آنان حفظ شود و باتوجه به اینکه شرایط راهبردی تغییری نکرده است حتی افزایش یابد.
این پیام هوشیاری را اتلانت ، نیروی ضربت مشترک 151 و سپر اقیانوس( وابسته به ناتو) و همچنین ساختاری که دیگر کشورها به ویژه کشورهای آسیایی ایجاد کرده اند، ارسال کرده اند.
این سه نیرو کشتی های جنگی را در حاشیه سواحل سومالی ، منطقه دریایی که در آن بخش اعظم اقدامات راهزنان از حدود ده سال پیش متمرکز است ، حفظ کرده اند.
این بیانیه اعلام کرد کاهش حملات ( سی و یک مورد حمله از آغاز سال )، به این استقرار نظامی و همچنین تدابیر پیشگیرانه ای مرتبط است که در داخل کشتی های بازرگانی اتخاذ شده است .
این سه نیرو از همه مالکان کشتی ها ، شرکت های اپراتور و فرماندهان خواست تا خدمه کشتی ها را برای مقابله با تهدید راهزنان و امکانات پیشگیری از این حملات آموزش دهند.
برچسب ها: راهزن ، دریایی ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار