"رستم قاسمی" وزیر نفت در گفتگو با ریانووستی روسیه هشدار داد، تحریم ایران و فشارهای سیاسی باعث می‌شود قیمت جهانی نفت بیش از پیش افزایش یابد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي؛‌ "رستم قاسمی" در این رابطه گفت:"  قیمت نفت یک قیمت متعادلی است. بنظر من امروز یک قیمت منطقی بر بازار نفت حاکم هست. و اگر تنش هایی در بازار نفت وجود داشته باشد، حتما قیمت را بالا خواهد برد که این کار اتفاق می افتد". 

وی افزود:" حالا اگر کشورهای تولیدکننده با تنش هایی و بازار با تنش مواجه بشود، حتما قیمت تحت تاثیر قرار می گیرد و من فکر می کنم اگر نفت با فشارهای نفتی ایران و بعضی جریاناتی که در دنیا وجود دارد (روبرو شود)، قیمت آن حتما تغییر خواهد کرد".


قاسمي خاطرنشان کرد:" از همکاری شرکت‌های روسی برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایران استقبال می کنیم."

رستم قاسمي، وزير نفت در جريان بازديد از طرح توسعه ميدان آزادگان شمالي و جنوبي از سرمايه‌گذاري 20 ميليارد دلاري چيني‌ها براي توسعه ميدان آزادگان شمالي جنوبي و يادآوران با هدف توليد روزانه 700 هزار بشکه نفت خام خبرداد .
 
وزير نفت ايران با اشاره به کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني، گفت: بر اساس توافق در اجلاس اخير اوپک، از دبيرکل خواستيم با توجه به غيرمنطقي شدن قيمت نفت جلسه اضطراري اوپک تشکيل شود .

"رستم قاسمی" وزیر نفت جمهوریه اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری "ریانووستی" اظهار داشت: تهران در حال مذاکره با شرکت های روسیه در خصوص امکان همکاری در زمینه نفت و گاز است اما در حال حاضر اجرای پروژه های مشترک در خاک ایران در دستور کار قرار ندارد.

قاسمی گفت:"ما استقبال می کنیم که با روسیه بعنوان یک کشوری که سالها با ایران روابط بسیار خوبی دارد و در خیلی موضوعات جهانی امروز تقریبا یک نظر واحد و مشترک به لحاظ دیپلماسی داریم ،در زمینه انرژی هم همکاری داشته باشیم". 

وی افزود:"البته مذاکراتی هم در دست جریان داریم. ما هم استقبال می کنیم هم امیدواریم که این مذاکراتی که الان در دست جریان هست، برای توسعه بعضی ازمیادین ما توسط شرکتهای روسی انشاءالله که به نتیجه خوبی برسیم".



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار