تامین سلامت جنسی موضوعی است که فقط شامل حال زوجین نمی شود بلکه رفتارهای جنسی و باروری را در تمامی سنین در بر می گیرد که توجه به آن حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس پژوهشگاه ابن سینا در نشست خبری روز جهانی سلامت جنسی گفت: در نگاه به سلامت جنسی به عنوان نگاه پیشگیرانه باید فرصت ها غنیمت شمرده شود.
 
وی افزود: سلامت جنسی مختص سن و جنس خاصی نیست و ممکن است از بدو تولد شامل حال افراد شود بنابراین طیف جنسی متفاوتی را در بر می گیرد.
 
وی تصریح کرد: ما باید در جامعه به دلیل وجود مسائل عرفی برای جوانان و نوجوانان برنامه هایی داشته باشیم تا آن ها بدانند چگونه با این رفتارها مواجه شوند.
 
رئيس پژوهشگاه ابن سينا افزود: سلامت جنسی لزوماً به معنای آموزش جنسی نیست بلکه معرفی ارزش ها در سلامت جنسی است و اگر بخواهیم در سنین بالاتر اطلاعاتی را در این زمینه ارائه دهیم ممکن است دیر باشد.
 
آخوندی ادامه داد: در خصوص سلامت جنسی باید به همه گروه های سنی توجه شود و این حق همه است که از سلامت جنسی خوب در طول زندگی بهره مند شوند.
 
وی تصریح کرد: شاید هیچ یک از رفتارهایی که بشر دارد این طور با فیزیک بدن و فیزیک بدن و بعد روحی و عاطفی و عقلانی آمیخته نباشد.
 
وی افزود: در برخی از گروه های سنی بعد عاطفی این موضوع جدی تر است و در برخی دیگر بعد فیزیکی در قالب رفتارهای جنسی خود را نشان می دهد.
 
وی ادامه داد: در مواقعی نیز بعد عقلانی و منطقی غالب است و با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و مذهبی در افراد مختلف یک بعد قوی تر است و در قالب رفتارهای جنسی خود را نشان می دهد.
 
آخوندی اظهار داشت: اگر زوجی بیش از حد شرم و حیا داشته باشند این زیاده روی منجر می شود که رفتار جنسی خوبی نداشته باشند و اینجاست که ازدواج های وصال نیافته شکل می گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: بر عکس این مورد هم وجود دارد به طوری که افسار گسیختگی های جنسی به وجود می آید که رفتارهای خارج از شئونات را رقم می زند.
 
وی یادآور شد: میزان ناباروری در مردان بیشتر است و بر اساس اولین آمار کشور ما که رسماً 2 تا 3 ماه پیش تهیه شد حدود 17 هزار زوج نابارور در کشور ما وجود دارد که این میزان بسیار بالاست و بر اساس این آمار از هر 10 زوج دو زوج نابارور هستند.
 
وی در پایان به این نکته تاکید کرد که برخورداری از سلامت جنسی حق همه افراد در سنین مختلف است که باید مورد توجه قرار بگیرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار