معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: آثار زيانبار صدور تروريسم، آمريكا و كشورهاي اروپايي حامي اقدامات تروريستي را در برخواهد گرفت و دير نيست زماني كه تروريسم القاعده اروپا و آمريكا را درگير خواهد كرد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران سردار سيد مسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: در شرايط امروز جامعه آمريکا با خطراتي که ناشي از عملکرد دولتمردان خود مي باشد روبه روست اکنون موضوع افسردگي و خستگي مفرط در ميان سربازارن و نظاميان بازگشته از عراق و افغانستان يک امر جدي و يک چالش مهم اجتماعي است.

وي در ادامه افزود: هر روز مساله خودکشي و ديگرکشي در ميان نظاميان حادتر مي‌شود، حداقل انتظار از جامعه آمريکا و به خصوص اقشار تحصيل کرده و دانشگاهي و گروههاي ضد جنگ اين است که از اين بابت دولت خود را زير سوال ببرند و علت اين وضعيت نابسامان نظاميان خود را جويا شوند. هر چند علت اصلي آن روشن است و آن چيري نيست جز آثار روحي به جاي‌مانده از جنايات بي‌شماري است که اين سربازان در ساير کشورها مرتکب شده‌اند.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين افزود: مردم منطقه و به خصوص عراق و افغانستان از حضور آمريکا در کشورهايشان خسته شده‌اند و با اشکال مختلف و از جمله تهاجم به نظاميان آمريکا اين خواسته خود را بروز مي‌دهند و چنانچه مردم آمريکا مي‌خواهند پيش از اين تنفر ساير جوامع را نسبت به خود ايجاد نکنند بايد دولتمردان خود را براي ترک هر چه زودتر خاک ساير کشورها و رفع اشغالگري از آنها تحت فشار قرار دهند.

وي در ادامه اعلام داشت: در مورد افغانستان قابل قبول نيست که گفته شود بعد از 2014 نيز در آمريکا در آنجا باقي خواهد ماند. اين مساله هم براي افغانها غير قابل قبول است و هم براي نظاميان آمريکايي و ناتو خسارت آور خواهد بود.

اين مقام ارشد نيروهاي مسلح بيان داشت: مطلب مهم ديگري که جامعه آمريکا به خصوص بايد نسبت به آن حساس باشد، تروريسم دولتي دست پرورده دولتمردان کشورمان است که از جمله طالبان و القاعده ساير سازمان هاي مخوف ضد بشري مي‌توان نام برد. صدور تروريسم به سومالي، همچنين، عراق ، پاکستان، افغانستان ، سوريه و ساير کشورها توسط آمريکا پديده‌اي ناهنجار در جامعه جهاني است که عبور آقار زيانبار آن آمريکا و کشورهاي اروپائي حامي اقدامات تروريستي را در برخواهد گرفت و ديرنيست زماني که تروريسم القاعده اروپا و آمريکا را درگير خواهد کرد.

معاون امور بسيجي و فرهنگ دفاعي يادآوري كرد: اکنون صدور سيل‌گونه تروريسم به سوريه، مردم و دولت اين کشور را با انواع خسارات و بلايا مواجه ساخته است هر چند همه پيش‌بيني‌ها حاکي از آن است که سوريه عليه تروريسم و نظامي‌گري به رهبري آمريکا فائق خواهد آمد، لکن پيش‌بيني مي‌شود خيل عظيم تروريست‌ها و گروههاي ناراضي خشن محل‌هاي استقرار بعدي خود را در مرزهاي اروپا و سپس آمريکا جستجو مي‌کنند.

رئيس ستاد تبليغات دفاعي کشور در پايان تاکيد کرد: تنها راه برون‌رفت از اين وضعت، تغيير رويکرد نگاه تجاوزگرانه، اشغالگرانه و زياده‌خواهانه آمريکا و اروپا به جامعه جهاني، آفريقا ، آسيا و به خصوص غرب آسياست.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: القاعده ، آمریکا ، جزایری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار