استان تهران با 15هزار و 645 تعاوني بيش از 8.8 کل تعاوني کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، احمد لطفي‌نژاد در نشست خبري که امروز به مناسبت هفته ي تعاون برگزار شد گفت: به دليل اهميت تعاون در اقتصاد کشور بايد با برنامه ريزي در اين بخش ،به رشد 25درصدي در بخش تعاون رسيد .

وي ادامه داد: امسال پيش بيني ايجاد  بيش از 380هزار فرصت شغلي در استان تهران مي شود  که اين موضوع در سال گذشته 360هزار فرصت شغلي بود.

لطفي نژاد افزود: استان تهران با 15هزار و645تعاوني بيش از 8.8 کل تعاوني کشور را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح کرد: با توجه به شرايط اقتصاد مقاومتي کشور ،مشارکت مردم در اقتصاد کشور بسيار حائز اهمييت است و اشناي مردم با فرهنگ تعاون باعث افزايش تشکيل تعاوني و مشارکت مردم در اقتصاد کشور مي شود.

مدير کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعي استان تهران ادامه داد: اين تعاوني‌ها در گرايشهاي مختلفي اعم از تامين نياز مصرف كنندگان، چندمنظوره، حمل و نقل، كشاورزي، عمران و مسكن، توليدات صنعتي، فرش دستباف و خدمات بوده كه بيشترين رقم مربوط به تشكيل تعاوني‌ها در بخشهاي خدمات و كشاورزي و سپس توليدات صنعتي بوده است.

 وي افزود: در طي 5ماه نخست سال 177 شركت تعاوني در استان تهران با اشتغالزايي 25 هزار و 288 نفر ثبت شد.

وي اضافه کرد: اصل 44 قانون اساسي و دستورالعملهاي اجرايي اين اصل مهم بر مشاركت مردمي در اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعي در كشور تاكيد دارد.

لطفي نژادافزود: با حمايت دولت از ايجاد تعاوني‌ها، ارزش افزوده مورد انتظار تعاونگران تامين و جريان اشتغالزايي در استان تهران به شكل گسترده‌اي محقق شود.

وي خاطر نشان کرد :سهم استان تهران از محل باقيمانده اعتبارات بنگاههاي زودبازده را 980 ميليارد تومان است./عب

 

برچسب ها: کار ، رفاه ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار