نايب رئيس هيئت مديره شركت پتروشيمي اصفهان گفت: در صورت تامين خوراك شركت پتروشيمي اصفهان به ميزان 9700 بشكه در روز اين شركت به بدهي هاي معوقه كه بخشي از آن ميراث سهامداران قبلي شركت بوده اقدام خواهد كرد.

محمد ابراهيم ياوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: اگرچه شركت پتروشيمي اصفهان از سال 87 تاكنون به علت مشخص نبودن نحوه محاسبه قيمت خوراك با شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران و پالايشگاه اصفهان اختلاف نظر داشته است و در طي اين سال ها همواره صورت  حساب هاي خوراك ارسالي بر مبناي 95 درصد بنزين سوپر فوب خليج فارس محاسبه و پرداخت شده است.

وي تصريح كرد:‌ در سال جاري نيز با توجه به توافق به عمل آمده با پالايشگاه اصفهان(صورت جلسه 91.1.29) مبناي پرداخت ها براساس بنزين سوپر فوب خليج فارس تعيين و با توجه به اين توافق در ارديبهشت و خردادماه سال 91 مبلغ مربوط به خوراك دريافتي روزانه محاسبه و به پالايشگاه اصفهان پرداخت و خوراك نيز به ميزان متوسط 8 هزار بشكه در روز دريافت گرديد اما در آخر خردادماه پالايشگاه اصفهان مبناي قيمت خوراك را از بنزين سوپر فوب خليج فارس به نفت ها؟ مثبت 230 دلار تغيير و طي نامه اي اعلام نمود قراردادي توسط آن شركت امضا و عودت گردد در غير اين صورت از اول تيرماه سال جاري خوراك ارسالي به پتروشيمي اصفهان به طور كامل قطع خواهد گرديد.

ياوري با تاكيد بر اينكه طبق نامه شماره پ ن الف/9978 مورخ 91.3.21 پالايشگاه اصفهان مبناي اعلام شده جهت خوراك برخلاف مصوبات مجلس شوراي اسلامي و دولت بوده و امضا قرارداد فوق با توجه به تحميل هزينه هاي ساليانه معادل يكصد ميليون دلار به پتروشيمي اصفهان موجب نابودي و ورشكستگي كامل اين شركت مي گرديد تاكيد كرد: شركت پتروشيمي اصفهان از امضا قرارداد امتناع و پالايشگاه اصفهان نيز در اقدامي كاملا بي سابقه خوراك اين شركت را از تاريخ 91.4.4 به طور كامل قطع نمود.

وي ادامه داد: عليرغم پيگيري هاي به عمل آمده از طرف شركت و جلسات برگزار شده با مسئولان وزارت نفت در تاريخ 91.5.3 تا 91.2.4 برقراري مجدد خوراك، متاسفانه تاكنون خوراك موردنياز اين شركت تامين نشده است.

ياوري اضافه كرد: با توجه به تامين خوراك بيش از 300 شركت پايين دستي كه در حال حاضر با مشكل تامين مواد اوليه مواجه گرديدند ادامه قطع خوراك اين شركت در طول 20 سال گذشته بي سابقه بوده است، به اعتبار شهرت اين مجموعه بزرگ صنعت نفت خدشه وارد نموده و علاوه بر سهامداران اصلي شركت 13 هزار سهامدار حقيقي و بيش از 700 نفر از كاركنان شركت را نسبت به ‌آينده اين شركت و نيز سياست هاي نظام در رابطه با اصل خصوصي سازي دچار يأس و نااميدي نموده و واگذاركنندگان سهام را با چالش جدي مواجه خواهد نمود.

وي خاطرنشان كرد: در صورت تامين خوراك اين شركت به ميزان 9700 شبكه در روز اين شركت نسبت به پرداخت بدهي هاي معوقه كه بخشي از آن ميراث سهامداران قبلي شركت بوده است كه طي يك برنامه زمان بندي اقدام خواهد كرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار