بانك قرض الحسنه مهر ايران تا پايان مرداد ماه 15 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه به بخش هاي مختلف پرداخت كرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصطفي پور مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران در نشست خبري امروز خود با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر مانده تسهيلات پرداخت شده توسط اين بانك رقمي بالغ بر 14 هزار و 412 ميليارد ريال است، ضمن آنكه بيش از يك ميليون و 100 هزار سپرده گذاري توسط مردم در اين بانك انجام شده است.

وي با بيان اينكه ميزان سپرده گذاري در 5 ماهه اول سالجاري در بانك قرض الحسنه مهرايران از رشد 32 درصدي برخوردار بوده است، اظهار داشت: رشد تسهيلات در اين مدت 37 درصد بوده و تعداد شعبات اين بانك هم اكنون 451 شعبه مي باشد كه از همه امكانات و خدمات بانكداري الكترونيكي برخوردار است.

* پرداخت تسهيلات به زندانيان

مصطفي پور در ادامه در خصوص پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به زندانيان توسط اين بانك عنوان كرد: با اجراي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه توسط اين بانك به زندانيان آمار برگشت زندانيان به زندان براساس آمار سازمان زندان ها از 20 درصد به 2 درصد رسيده كه اين موضوع نشان دهنده جايگاه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به زندانيان در راستاي ايجاد اشتغال و كاهش آمار زندانيان است.

* بررسي روند اعطاي كارت اعتباري ميزان در سالجاري

وي ادامه داد: در سال گذشته با توافق انجام شده بين وزارتخانه هاي صنعت، معدن و تجارت و كار و امور اجتماعي با مشاركت بانك قرض الحسنه مهر ايران، صندوق مهر امام رضا و بانك رفاه قرار شد، كارت اعتباري ميزان به كارگران و كارمندان اعطا شود كه سهم صندوق مهر امام رضا و بانك قرض الحسنه مهرايران 100 هزار كارت و مابقي مربوط به 2 بانك ديگر مي باشد كه نرخ سود آن 9 درصد است اما بانك قرض الحسنه ايران توزيع كارت هاي قرض الحسنه را در دستور كار خود قرار داده و به همين منظور ارتباط كلرينك برقرار كرده تا به موقع كارت هاي قرض الحسنه را كه هيچ سودي به آن تعلق نمي گيرد و فقط هزينه 4 درصدي بانك از آن كسر مي شود در اختيار كارگران قرار مي گيرد.

مصطفي پور ادامه داد: در خصوص نرخ سود تسهيلات بانكي بايد در نظر داشت كه در نظام بانكداري اسلامي اصلا بحث نرخ سود تسهيلات بانكي به هيچ عنوان مطرح نيست، ضمن ‌آنكه در نظام بانكداري تجاري نرخ سود تسهيلات مورد انتظار مطرح است كه در اين نظام بانكداري نرخ سود بهره بالا و پايين مي رود، به همين علت اين نظام بانكي قابل اطمينان نيست.

وي افزود: در نظام بانكداري قرض الحسنه ابزار جذب منابع به هيچ عنوان ابزار بهره اي نيست بلكه ابزاري كاملا اعتقادي و برپايه اصول بانكداري اسلامي است، به طوري كه قيمت پول در آن صفر بوده و 4 درصد اخذ شده از تسهيلات گيرندگان فقط هزينه بانك محسوب مي شود.

وي در خصوص اخذ وثائق بانكي از متقاضيان براي پرداخت تسهيلات 10 ميليون توماني قرض الحسنه اظهار داشت: در حال حاضر مانده مطالبات معوق و سررسيد شده بانك كمتر از 1 درصد است و وثائقي كه توسط بانك از وام گيرندگان دريافت مي شود بستگي به متقاضي وام دارد، اين موضوع به طوري است كه  حتي ما سفته هم از متقاضيان دريافت تسهيلات نمي گيريم فقط در مواردي كه ميزان ريسك پذيري متقاضيان بالا باشد اقدام به دريافت وثيقه از تسهيلات گيرندگان مي كنيم.

اين در حالي است كه براساس قانون در خصوص 4 نوع تسهيلات بانكي قرض الحسنه، سلف، فروش اقساطي خودرو و فروش اقساطي مسكن بايد از متقاضيان دريافت تسهيلات بانكي وثيقه اخذ شود.

وي در پايان ادامه داد: بحث سپرده گذاري براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه از بانك قرض الحسنه به هيچ عنوان صحت ندارد و متقاضيان دريافت تسهيلات در صورت برخورد با چنين مواردي مي توانند شكايات خود را به ما ارايه كنند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار