هرچند قانونی که در سال 83 در جلسه علنی شورای اسلامی تصویب شد تا دولت موظف به ایجاد زمینه های لازم برای تامین حقوق معلولان و مددجویان باشد دچار مشکلات فراوانی بود و طی این 8 سال به خوبی به آن عمل نشد

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران:
خیلی از دستگاه ها و سازمان ها از آن سر باز زدند تا جایی که حتی مجبور به اصلاح آن نیز شدند اما ماده 9 قانون جامع معافیت از حقوق معلولان و مدد جویان که تامین مسکن برای این افراد بویژه زنان سرپرست خانوار است بخوبی در تمامی استان ها در حال اجراست طوری که مسئولین اذعان دارند و امیدوارند که اگر همین رویه پیش برود و مشارکت مردم و خیرین افزایش یابد تا پایان سال 92 دیگر متقاضی مسکن معلولان و مددجویان نداشته باشند.
بر اساس ماده 9 قانون جامع حمایت از معلولان و مددجویان و در راستای ایجاد طرح نهضت مسکن برای این افراد در سال 89 60000 هزار واحد مسکونی به سی استان کشور از جمله تهران با 6673 مسکن، خراسان رضوی  با 6084 مسکن، خوزستان 5065 و استان فارس نیز 3842 مسکن واگذار شد که از این تعداد 30 هزار مسکن سهم مسکن اجتماعی و مابقی نیز سهم مسکن توانبخشی بود.
اما در سال 90 نیز در 31 استان کشور این طرح اجرا و 7 هزار مسکن به معلولان و مددجویان و زنان سرپرست خانوار بهزیستی تعلق گرفت که 2 هزار و 693 مسکن به خانوارهای چند معلولی و 21 هزار و 76 مسکن سهمیه حوزه اجتماعی و 46 هزار و 231 مسکن به مددجویان حوزه توانبخشی این سازمان تعلق گرفت.
دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبارات بالا برای ساخت مسکن معلولان و مددجویان خبر داد و افزود: در سال جاری 40 هزار مسکن در مناطق محروم احداث می شود.
ربوبی اضافه کرد: در سال گذشته سازمان بهزیستی برای اولین بار 390 میلیارد ریال از اعتبارات خود هزینه کرد و در سال جاری نیز اعتبارات خوب و بالایی را از سوی خود و وزارت رفاه در نظر گرفته است.
دبیر ستاد مسکن بهزیستی کشور از کلنگ زنی 70 هزار واحد مسکونی تا پایان سال خبر  داد و گفت: طبق تعهدات باید تا پایان دولت دهم 200 هزار واحد مسکن تحویل داده شود که با کلنگ زنی این  تعداد بهزیستی به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده است./ف
گزارش از ندا فاضلی
برچسب ها: تامین ، قانون ، حامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار