وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور بیسائو و هیأت همراه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط با کشورهای آفریقایی تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، بنا به نظر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان، جلسه محدود هیأت دولت به ریاست علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه با حضور وزرای صنعت و معدن، بازرگانی، اقتصاد و دارایی، بهداشت و روسای جمعیت هلال احمر و بانک توسعه صادارت ایران و آقای شریفو نهاماجو رئیس جمهور گینه بیسائو و هیأت همراه وی متشکل از چهار وزیر، شب گذشته برگزار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این جلسه ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور بیسائو و هیأت همراه، بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط با کشورهای آفریقایی تأکید کرد.

 صالحی همچنین ضمن بررسی روابط دوجانبه در کلیه زمینه ها نسبت به توسعه همکاری ها ابراز امیدواری کرد.

در این جلسه قرار شد ظرف یک ماه آینده، یک گروه فنی متشکل از بخش های نیرو، صنعت و معدن، بانک، کشاورزی و بهداشت به کشور بیسائو سفر کرده و نیازها و زمینه های همکاری دو کشور را بررسی و اعلام کند.

در پایان مقرر گردید پس از سفر گروه فنی و با توجه به گزارش این گروه، کمیته مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوري اسلامي ایران و گینه بیسائو  به ریاست معاونین وزرای کشاورزی دو کشور تشکیل شود.

همچنين قرار است يادداشت تفاهم همكاري بين جمهوري اسلامي ايران و گينه بيسائو بعد از ظهر امروز به امضاي وزراي امورخارجه دو كشور برسد .

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: اجلاس ، صالحی ، گینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار