عفونت ادراری در کودکان یک بیماری مهم محسوب می شود چون این بیماری می تواند موجب آسیب دائمی در بافت کلیه و نارسایی آن شود .

متخصص بیماریهای کودکان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : شیوع این بیماری در سال اول تولد در پسران شایع تر از دختران و بعد از یکسالی شیوع آن در دختران بیشتر است .

دکتر کاویان پور با اشاره به اینکه علائم این بیماری در سنین مختلف متفاوت است افزود : در شیرخواران و کودکان کم سن تشخیص دشوار است در این گروه علائم شایع شامل تب طولانی مدت / بیقراری / اختلال در وزن گیری / اسهال / استفراغ و زردی طولانی مدت نوزاد است .

وی تصریح کرد علائم شایع در سنین بالاتر شامل سوزش ادرار / تکرار ادرار / بوی بد ادرار / احساس ناگهانی ادرار داشتن تب و درد پلو هاست .

متخصص بیماریهای کودکان گفت : در صورت داشتن یکی از علائم فوق مراجعه به پزشک و انجام آزمایش کامل ادرار و کشت ادرار ضروری است که با توجه به میزان بالای شیوع تکرار عفونت ادرای براساس سن و شرایط خاص هر بیمار استفاده از پروتکول های ویژه آنتی بیوتیکی بعد از درمان اولیه لازم است .

بگفته کاویان پور برای پیشگیری از عفونت ادراری / رعایت بهداشت فردی / ختنه کردن دوران نوزادی / رعایت صحیح شتستشوی ناحیه تناسلی درمان یوست و تعویض به موقع پوشک و استفاده نکردن از لباس زیر تنگ و چسبان ضروری است ./ب

برچسب ها: عفونت ، ادراری ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.