اجرای کمربند حفاظتی از طرح‌های مهم دولت نهم و دهم در بخش منابع‌طبیعی است و با اجرای این طرح، حریم بین اراضی زراعی و ملی دولت و مردم تفکیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اجرای طرح پارک‌های آبخیز شهری و توسعه جنگل‌های دست‌کاشت و گونه‌های جنگلی را نقطه عطفی در فعالیت‌های این اداره‌کل در دولت نهم و دهم اعلام کرد و گفت: استعدادیابی و شناسایی اراضی، قبل از دولت نهم و دهم 4 هزار هکتار اراضی ملی در استان بوده است که اکنون این میزان به 30 هزار هکتار افزایش یافته است.

اسکندری افزود: در 5 ماه اول امسال با توجه به توسعه بخش کشاورزی در استان بیشترین سهم به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح‌های پخش سیلاب تا قبل از دولت نهم و دهم 13 هزار و 216 هکتار بوده است، تصریح کرد: این میزان اکنون به مرز 22 هزار هکتار افزایش یافته است و تا حدودی توانسته‌ایم با اجرای این طرح‌ها از میزان خسارت‌های ناشی از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری کنیم. همچنین در دولت نهم و دهم مطالعات حوضه‌های آبخیز 236 هزار هکتار افزایش داشته است

مدیرکل منابع‌طبیعی استان با اعلام اینکه در طول دولت نهم و دهم مبارزه با آفت‌ها در 40 هزار و 615 هزار هکتار اراضی صورت گرفته است، اظهار کرد: تا قبل از دولت نهم و دهم این میزان 469 هزار هکتار بوده است که با توجه به شیوع آفت در منطقه طارم تا حد امکان از خسارت وارده به کشاورزان و باغ‌داران منطقه جلوگیری کرده‌ایم.

اسکندری توسعه زراعت چوب را یکی از برنامه‌های منابع‌طبیعی استان عنوان کرد و ياداور شد: اداره‌کل این آمادگی را دارد که به تناسب تعداد متقاضی نهال رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد و حتی به منظور کشت و نگهداری برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی کند.

این مقام مسئول حمایت‌های تشویقی این اداره‌کل از باغ‌داران و کشاورزان علاقه‌مند به کشت این گونه‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر توسعه فضای سبز استان اشتغال‌زایی و سودآوری تولیدکنندگان را موجب خواهد شد./ب

برچسب ها: کمربند ، حفاظتی ، آبخیز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.