دبیر کنگره سراسری علمی اپتومتری گفت:از 15 شهریور لغایت 17 شهریور شاهد برگزاری پانزدهمین کنگره سراسری علمی اپتومتری ایران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد رضا زرین، متخصص اپتومتری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر کنگره اپتومتری ایران در نشست خبری این کنگره گفت: از 15 تا 17 شهریور، حضور اپتومتریست های سراسر کشور، چشم پزشکان و حرفه های مرتبط پانزدهمین کنگره سراسری علمی اپتومتری ایران در مرکز همایش آفرینش های فرهنگی هنری حجاب برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: شرکت در این کنگره برای اپتومتریست ها 12 امتیاز بازآموزی و برای عینک سازی مجاز 6 امتیاز بازآموزی به همراه خواهد داشت.

زرین در خصوص برنامه های این همایش بیان کرد: از بین بیش از 200  مقاله ارسال شده به دبیر خانه کنگره 67 مقاله پذیرفته شده و برگزاری 2 کارگاه ساخت فیستیک لنز از جمله برنامه های کنگره است.

وی محورهای برگزاری کنگره اپتومتری را چنین عنوان کرد: محورهای کنگره عمدتا بر روی بیماری سالمندان خواهد بود زیرا این گروه ویژه خدمات خاصی را می طلبد.

وی تصریح کرد: در این کنگره به تازه های کاتمکت لنز، اختلالات دید 2 چشمی در اطفال، مرکزیت تنبلی چشم پرداخته خواهد شد.

زرین ضمن بیان لزوم آموزش مداوم عینک سازان مجاز افزود: قانون آموزش مداوم عینک سازان مجاز ارسال 1375 تدوین شده و این کنگره برای نخستین بار با ارائه امتیاز باز آموزی اقدام به آموزش و افزایش توانایی های فنی عینک سازان کرده است.

دبیر انجمن اپتومتری ایران با تاکید بر این موضوع که فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی باید نهادینه شوند گفت: در ایران کارخانه های تولید عدسی وجود دارد که این واحدها تنها از 50 درصد ظرفیت تولید می کنند و اگر با تمام ظرفیت به تولید بپردازند نیازهای کشور در زمینه عدسی را تامین خواهند کرد و باید توجه داشت که برخی کالاهای خارجی وارداتی شناسنامه دار نیستند و ما به عنوان درمانگر نمی توانیم کالای مورد استفاده را تضمین کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در تجویز عینک تبلیغ های خلاف واقع است و باید توجه داشت که بحث انتخاب فریم یک بحث تخصصی است که بر عهده متخصصان است تا با توجه به ویژگی های ظاهری افراد فریم مناسب با تجویز کند و بحث زیبایی در اولویت بعدی قرار دارد.

زرین در خصوص عینک های آفتابی عنوان کرد: هدف استفاده از عینک های آفتابی کنترل ورود اشعه های ماورا بنفش که فراوان در محیط است به بافت نرم چشم می باشد که باعث کدورت بافت و آب مروارید زود رس می شود و همچنین تنظیم نور وارده به چشم زیرا نور زیاد پتانسیل بینایی را کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: چشم کودکان آسیب پذیرتر است و باید به استفاده از فیلترهای خوب توجه داشته باشیم و افراد باید بدانند یک فیلتر خوب الزاما فیلتر گرانی نیست و قیمت بالای عینک ها بیشتر به فریم آنها مربوط است.

دبیر انجمن اپتومتری ایران بیان کرد: وزارت بهداشت باید بیشتر به انجمن ها اعتماد کند تا انجمن ها بتوانند باری از کارها وزارت بهداشت را بکاهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین باید توجه کنند حرفه ای که در نظام سلامت می تواند موثر باشد دوره PHD آن بعد از 25 سال همچنان معلق است و باید بدانیم که این حق اپتومتریست ها است که بخواهند در حیطه حرفه خود مدارج عالی را در کشور خود طی کنند.ده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسين فاتحى
۲۰:۱۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
من عينك سازى بلدم مدرك ندارم بايد چكاركنم
آخرین اخبار