يك كارشناس سياست خارجي گفت: بازگشت آرامش به افغانستان با خروج عملي نظاميان آمريكايي از اين كشور ميسر خواهد بود.

محمد جمشيدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشديد ناآرامي‌ها در افغانستان گفت: مدت هاست كه افغانستان دچار مشكل ناآرامي در كشورش شده و حضور نظاميان آمريكايي و ناتو در اين كشور از مهمترين عوامل اين ناآرامي ها به شمار مي رود لذا آمریکایی ها به بهانه مبارزه با القاعده و طالبان سالهاست که در این کشور اهداف شوم خود را دنبال کرده و به کشتار مردم مسلمان این کشور مشغول هستند.

وي در ادامه افزود: نكته قابل توجه در اين ناآرامي‌ها توهين نظاميان آمريكايي به مقدسات مسلمانان درسطح منطقه و جهان بوده كه در تشديد ناآرامي‌ها و انزجار مردم افغانستان خصوصا مسلمانان بسيار تأثيرگذار است.

جمشیدی تصریح کرد: یکی از راه‌هايی که به افغانستان در جهت برقراری امنیت کمک خواهد کرد خروج عملی نظامیان متجاوز از این کشور خواهد بود.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر خروج نظاميان از افغانستان خاطرنشان كرد: مقامات آمريكايي براي پایان دادن به انتقادات و منحرف كردن افكار عمومي بحث خروج نظاميان را از افغانستان مطرح كرده، اما اين درحالي است كه نظامیان همچنان در خاک این کشور حضور دارند لذا آرامش كامل در اين كشور با خروج عملي نظاميان ميسر خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار