در حاليکه استاندار خوزستان از روند شناسايي زمينهاي اطراف سدها توسط منابع طبيعي انتقاد کرد، مدير کل منابع طبيعي استان از شناسايي بيش از 230 هزار هکتار از اين اراضي به منظور ايجاد کشت در آنها و توسعه باغات خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛عزيز اورشم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعيت آب و هوايي زمينهاي اطراف سدها و بالا بودن نورم بارندگي مقرر شده بيش از پنج هزار هکتار از زمينهاي حاشيه سدها در استان شناسايي و به زير کشت رود.
وي بابيان اينکه توسعه باغات آبي و ديم از اهداف به زير کشت بردن اين اراضي است، عنوان کرد: اين اراضي پس از شناسايي با مالکيت مردم يا منابع طبيعي علاوه بر دريافت تسهيلات کشت، مجوز دريافت آب نيز خواهند گرفت.

اورشم تصريح کرد: در اين راستا با ادارات منابع طبيعي شهرستانهاي همجوار سد هاي کارون3، مسجد سليمان و گتوند مکاتبه شده و از آنان خواسته شده است اراضي مستعد را شناسايي کنند.

مدير کل منابع طبيعي استان خوزستان گفت: تاکنون 230 هزار هکتار از اين اراضي شناسايي شده اند و مابقي نيز در آينده نزديک شناسايي خواهند شد.

وي تصريح کرد: استان خوزستان با سطحي معادل 4.6 ميليون هکتار مساحت داراي7.4  ميليون هکتار منابع طبيعي شامل جنگلها، مراتع، بيشه زارها، بيابان، نيزار، اراضي شور و تالابها است که اين منابع نقش مهمي در اکوسيستم، آب و هوا و معيشت مردم استان دارند.

اورشم افزود: قريب به 976 هزار هکتار از وسعت استان را اراضي جنگلي با پوششي از گونه هاي گياهي بلوط، بادام، کلخونگ و بنه تشکيل مي دهد که حفاظت و بهره برداري اصولي از اين گونه ها در اولويت اول برنامه هاي اين اداره کل است./س

برچسب ها: شناسایی ، سدها ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.