معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ چهارخطه کردن راه‌های مواصلاتی استان اردبیل سبب می‌شود تا تصادفات و تلفات رانندگی و جاده‌ای به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا محفوظی دیروز در جریان بازدید از توسعه راه‌های شهرستان مشگین‌شهر افزود:‌علاوه بر چهارخطه کردن محور اردبیلـ سرچم که بخشی از آن نیز تاکنون اجرایی شده، چهارخطه کردن محور اردبیلـ مشگین‌شهر از طرحهای اولویت‌دار است که ما سعی داریم تا پایان دولت دهم تکمیل شده آن را تحویل اهالی منطقه دهیم.

وی از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای چهارخطه کردن این محور خبر داد و گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی سعی می‌کند در تمام محورهای مواصلاتی این استان زمینه تردد ایمن و کم حادثه را فراهم آورد که جاده اردبیل – مشگین‌شهر به دلیل شرایط خاص و حادثه‌خیز بودن از اهم این کارها است.

محفوظی افزود: ما علاوه بر استان اردبیل در سایر مناطق کشور نیز در حد امکان و تأمین اعتبار سعی داریم مسیرهای اصلی را چهار‌خطه کنیم تا هم در تردد مردم سهولت ایجاد شده و هم تصادفات جاده‌ای به حداقل رسیده و تلفات ناشی از آن را کنترل کنیم.

وی بیشترین طرحهای مهر ماندگار استان اردبیل را مربوط به حوزه راه و شهرسازی و تأمین زیرساخت‌ها دانست و گفت: ما در کنار چهار‌خطه کردن راه‌های اصلی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز سعی می‌کنیم به راه‌های روستایی نیز اعتبارات لازم را اختصاص دهیم تا بتوانیم در این زمینه نیز شرایط استان را از وضعیت کنونی به بهترین شکل ارتقا دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان اردبیل به ویژه محور اردبیلـ سرعین و مشگین‌شهر افزود: با وجود حجم سفرها ترافیک روانی را در این محورها شاهد هستیم ولی همچنان در صدد هستیم تا طرح‌های توسعه‌ای را به شکل مطلوب انجام دهیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.