روزنامه يمني «عدن الغد» از معامله اي منطقه اي براي انتقال عناصر مسلح القاعده و گروه موسوم به طرفداران شريعت از جنوب اين کشور به سوريه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ، آمريکا و عربستان سعودي تروريست هاي القاعده را از يمن به سوريه اعزام مي کنند.
اين روزنامه اين خبر را پس از ديدار با طارق الفضلي يکي از سران القاعده در يمن فاش کرد. وي در گفتگو با اين روزنامه دليل عقب نشيني ناگهاني عناصر القاعده از دو شهر زنجبار و جعار در استان ابين را بر اساس معامله اي دانست. وي اشاره اي به طرف هاي اين معامله نداشت.
ناظران سياسي بر اين باورند اين معامله ميان دولت هاي قطر،عربستان سعودي،يمن و آمريکا حاصل شده است. بر اساس اين معامله، تروريست هاي القاعده به سوريه اعزام مي شوند تا درگيري هاي جاري در اين کشور را تشديد کنند. شماري از نشريات معتبر بين المللي از ايجاد پل هوايي براي انتقال عناصر تروريست مسلح به سوريه خبر داده اند. اين روند با حمايت هاي مالي قطر و عربستان سعودي و از طريق اراضي ترکيه صورت مي گيرد. روزنامه ترکي «حريت» گزارش مفصلي درباره فعاليت گروه هاي تکفيري مسلح در سوريه منتشر کرد. در اين گزارش آمده است که شوراي استانبول (گروه موسوم به شوراي ملي سوريه) با اين گروه هاي تروريستي در کشتار ملت سوريه مشارکت دارد. در اين گزارش تصوير فردي موسوم به سمير نشار نشان داده شده است که به همراه سه تن از سران گروه هاي تروريستي به دنبال اجراي حملاتي عليه مراکز مهم در استان حلب سوريه هستند. هدف اين اقدامات بهبود و اصلاح اوضاع جاري در سوريه نيست بلکه تلاش مي شود سوريه تضعيف و تخريب شود و روز به روز ابعاد اين توطئه منطقه اي و بين المللي عليه سوريه آشکار مي شود.
برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، القاعده ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار