كارگاه آموزشی منطقه ای پیمایش ملی دهان و دندان با حضور رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دندانپزشكان استانهای جنوب شرق كشور به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت هدف از برگزاری این كارگاه را  ارایه آموزشهای لازم به دندانپزشكان برای شركت در پیمایش ملی دهان و دندان طی سال جاری عنوان كرد.
محمد حسین خوشنویسان گفت: از آنجا كه اطلاعات مطلوبی از وضعیت سلامت دهان و دندان گروه های مختلف سنی در كشور در دسترس نیست لذا امسال پیمایشی انجام خواهد شد كه وضعیت سلامت دهان و دندان تمام رده های سنی را مشخص خواهد كرد.
وی بیان كرد: در كارگاه آموزشی پیمایش ملی دهان و دندان كه در زاهدان برگزار شد، دندانپزشكان و كاردان های بهداشت دهان و دندان استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و كرمان برای تعیین شاخص های بهداشت دهان و دندان گروهای سنی مختلف در این پیمایش كالیبره شدند.
وی اضافه كرد: در این كارگاه 200 نفر از دندانپزشكان و كاردان های بهداشت دهان و دندان، چگونگی انجام معاینات گروه های سنی مختلف را فراگرفتند و با نحوه ثبت و ضبط این اطلاعات در فرم های مخصوص آشنا شدند.
وی اظهار امیدواری كرد از ابتدای مهرماه پیمایش ملی دهان و دندان در سراسر كشور آغاز شود و تا پایان سال بتوان نتیجه جمع آوری اطلاعات مربوط به بهداشت دهان و دندان گروههای سنی مختلف را در اختیار عموم قرار داد.
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ارتباط با اقدامات پیش بینی شده برای گروه های هدف در این پیمایش ملی گفت: نخستین گروه هدف در این برنامه مادران باردار هستند كه برای آنان اقدامات مراقبتی سلامت دهان و دندان انجام می شود.
خوشنویسان افزود: با همكاری سازمان بهزیستی كشور برای كودكان گروه سنی زیر شش سال، اقداماتی از جمله دادن دهانشویه فلوراید و ارایه آموزش های اولیه بهداشت دهان و دندان به كودكان پیش بینی شده است./س
برچسب ها: کارگاه ، پیمایش ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.