مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان صادرات صنایع دستی از استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی دیروز در نشست با برگزار‌کنندگان نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اردبیل افزود: بیشترین این محصولات مربوط به ورنی،‌ گلیم، جاجیم و  محصولات بافتنی بوده است که به صورت مستقیم یا غیر‌مستقیم از طریق این استان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم در این حرفه مشغول کار و فعالیت هستند، گفت:‌ هر چند در استان اردبیل بیش از 90 هزار نفر در هنر – صنعت صنایع دستی مستقیم و غیر‌مستقیم مشغول فعالیت هستند اما در شهرهای نمین، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی تولید صنایع دستی نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

ندایی با اشاره به برگزاری مناسب نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان افزود: در این نمایشگاه در قالب 170 غرفه هنرمندان و صنعتگران 28 استان کشور تولیدات خود را به نمایش گذاشتند و استقبال نیز در حد مطلوبی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین گفت :‌علاوه بر گلیم، جاجیم و ورنی از استان اردبیل محصولات چرم، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی نیز به سایر کشورها صادر می‌شود که این عرصه خود زمینه اشتغال مولد و بهترین فرصت برای تولید داخلی در سال حمایت از تولیدات داخلی و کار و سرمایه ایران است.

وی  افزود: برای اولین بار در حوزه صنایع دستی سعی کردیم بیمه شاغلان این حوزه و هنرمندان ارزشمند را برطرف کنیم چرا که هم اکنون اکثر فعالان این حوزه از بیمه درمانی و حمایتی برخوردار هستند./ب

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.