معاون استاندار قم فعالیت در قالب تعاونی را برگرفته از قرآن و آمیخته با آموزه‌های دینی دانست و فعالیت در این حوزه را عامل پیشگیری از فساد مالی و اختلاس‌های میلیاردی عنوان کرد.

 



به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیدرضا دهناد در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه توانایی‌ها و دستاوردهای تعاونی‌های استان قم که در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری در میان تمام موضوعاتی که جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران با آن مواجه است، موضوعات اقتصادی را سرلوحه کار قرار دادند و گفتمان ایشان حول محور اقتصاد بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ایران موجب تحول در همه بخش‌ها و استقلال سیاسی، نظامی، اجتماعی و اعتقادی شد، تصریح کرد: با وجود تمام پیشرفت‌ها و دستیابی به استقلال در بخش‌های مختلف، هنوز در بخش اقتصاد دچار مشکلاتی هستیم و عدم دستیابی به استقلال اقتصادی، ممکن است سایر حوزه‌های استقلال را زیر سئوال برد.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه دشمنان از تمام گزینه‌های ممکن از جمله تحمیل جنگ هشت ساله به ایران برای از پا درآوردن ملت دریغ نکردند و تا امروز نیز هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند، افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی به تحریم اقتصادی همه جانبه روی آورده و به لطف الهی و اتحاد و همدلی و تلاش مردم در سایه تدابیر رهبر انقلاب اسلامی آخرین گزینه دشمنان در فشار به کشورمان نیز شکست خواهد شد.

دهناد ادامه داد: اصلی‌ترین محور جهادی در این شرایط، حمایت از تولید و داشته‌های خودمان است که در این حوزه، بخش تعاون نقش به سزایی دارد، زیرا فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی، بر اساس آموزه‌های دینی است و از خرد و کار جمعی و نظارت اجتماعی برای جلوگیری از سوء استفاده و اختلاس‌های میلیاردی برخوردار است.

وی اضافه کرد: بخش تعاون در نظارت هم‌پوشانی داشته و همچنین ده‌ها پیامد مثبت دیگر که در این حوزه وجود دارد و این مسائل موجب شده این بخش سالم‌تر، با قدرت بیشتر و با کمترین امکانات به فعالیت سازنده بپردازد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه به هر دلیلی حق این بخش تا به حال به خوبی ادا نشده است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه و همایش‌هایی از این دست موجب شکوفایی بخش تعاون خواهد شد و باید تلاش شود تا این بخش با توان بیشتری وارد میدان شده و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، نقش آفرینی به سزایی را در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد./ج1

برچسب ها: قم ، اختلاس ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.