لرستان/ آيت الله مهدوي کني؛

صداقت در رفتار و گفتار ویژگی، علامه شهیدی بود

علامه سيد جعفر شهيدي ،يكي از بزرگان و مفاخر علمي شهرستان بروجرد، ايران اسلامي، اسلام و بلكه جهان اسلام است. آنچه پيش و بيش از همه ويژگيهاي اين بزرگ مرد،جلب نظر مي كند،صداقت در رفتار و گفتار اوست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان در بند ديگري از اين پيام آمده است: .علامه شهيدي با بازنگري در اصول اعتقادي و باورهاي موروثي خود و نگاه نقادانه و ژرف به تاريخ اسلام و زندگي پيامبر(ص) و اهل بيت (ع)، آثار ماندگاري همچون«تاريخ تحليلي اسلام»،«پس از پنجاه سال» و ...را به جامعه عرضه داشت.

ارزش و اهميت اين آثار، از چاپهاي متعدد آنها كاملاً آشكار است طوري كه «تاريخ تحليلي اسلام» و« پس از پنجاه سال»،بيش از چهل بار تجديد چاپ شد و اثر ارزشمند ديگرش«زندگاني حضرت فاطمه (س)نه تنها بيش از پنجاه بار به چاپ رسيده كه به عنوان متن درسي رسمي حوزه هاي علميه خواهران برگزيده شده است. سرچشمه توجه محققان و مردم عامي جامعه به اين آثار، نه تنها حاصل نگاه منتقدانه،علمي و بي‌شائبه ايشان به تاريخ است، بلكه نشان دهنده شخصيت وارسته و صداقت اوست. علاوه بر اين،شيوايي بيان و رسايي كلام وي،توجه عام و خاص را به آثار اين بزرگ مرد عرصه علم و عمل، جلب نموده است.

رييس مجلس خبرگان رهبري آورده است: شخصيت علمي علامه شهيدي ابعاد گوناگون و متنوعي دارد. وي در زمينه تاريخ، ادبيات فارسي و عرب و اسلام شناسي تبحر خاصي داشتند و در هر زمينه اي كه به تحقيق پرداخته اند، شايستگي و لياقت خود را به اثبات رسانده اند. .همكاري مستمر اين انديشمند وارسته با مؤسسه لغت نامه دهخدا، شرح مثنوي و تحقيق و پژوهش در تاريخ اسلام، تلاش صادقانه وي در زمينه تقريب مذاهب اسلامي،گواه و شاهدي صادق بر اين مدعاست. اين عالم و انديشمند ارجمند،يكي از مفاخر علمي، مذهبي، ادبي ايران اسلامي و جهان تشيع است. بخش اعظم آثار وي به زندگي معصومين(ع)اختصاص دارد، كه عمق باور ايشان به مذهب بر حق شيعه اثني عشري را نشان مي دهد. يك شيعه واقعي كه ضمن پافشاري بر اعتقادات خود، به وحدت مسلمانان نيز توجه نشان مي دهد و براي همين در زمينه تقريب مذاهب نيز فعاليت داشته اند. .هرچند نوشته هاي اين بزرگ مرد، شيوه تحقيق منصفانه و علمي و منتقدانه را آموزش مي دهد، ليك آنچه بيش از همه بر شاگردان و علاقه مندانش تأثير گذاشته و مي گذارد،رفتار و كردار منطبق با گفتار اوست. صداقت در كلام و عمل و از همه مهمتر،كار براي رضاي خدا، نه براي رسيدن به مقام و شهرت، سبب مقبوليت وي در ميان همه اقشار اعم از دانشگاهي ،حوزوي و غيره-گرديده است. /س

برچسب ها: صداقت ، رفتار ، شهیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.