کواکبیان در پاسخ یه پرسش دانشجویی مبنی بر این که جریان اصلاح‌طلبی قصد تغییر در ساختار قدرت و نظام سیاسی ایران را داشت، حال می‌خواهیم بدانیم که نسبت شما با این مفهوم چیست؟ گفت:ما در چارچوب قانون اساسی تغییر ساختار نظام را مشکلی نمی‌دانیم.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با شعار "مقاومت برای پیشرفت؛ پیشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملت" كه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اينكه اصلاح به معناي  سامان کردن نابسامانی‌ها است گفت:معناي اصلاح اسلامی اعم از رفورم و انقلاب است و بايد گفت كه اصلاح كردن، طريقه انبياء الهي بوده است.
 
نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای در ادامه افزود: تشكل‌هاي دانشجويي بنا به طريقه خود بايد دست به اصلاح بزنند و بيان خود را در هر زمينه‌اي داشته باشد و سكوت براي جنبش دانشجويي معنا ندارد و تا انتخابات رياست جمهوري در سال آينده  بايد نظرات خود را با خرد جمعي بيان كنيد.

 كواكبيان با ييان اينكه اصل و معناي واقعي اصلاحات يك ارزش ديني به حساب مي‌آيد خاطر نشان كرد: ما دنباله رو اصلاحاتي  هستيم كه  ضد ارزش ديني به حساب نمي‌آيد و موضع‌گيري علیه ارزش‌های دینی، هر شخصي را از دايره اصلاح‌طلبان خارج مي‌كند. اگر بدين‌گونه رفتار كند، قطعاً براندازاست و اين مسله در ولایت فقیه و قانون اساسی به صراحت مطرح شده است.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي افزود: برخی افراد با نيت خارج کردن رقیب از عرصه سیاسی، مي‌خواهند تمام اصلاح‌طلبان را ضد انقلاب و ضد قانون اساسی در جامعه نشان دهند و در  اين راه مي‌خواهند خط امام را از بین ببرند و به همین دلیل است که با تاختن به بیت امام (ره) در صدد رسيدن به اهدافشان هستند. چرا كه نمی‌توانند به طور مستقيم امام(ره)  را مور حمله خود قرار دهند.

وي با بيان اينكه مطالبات ملت ايران حايز اهميت است خاطر نشان كرد: يكي از مواضع اصلاح طلبان رسيدگي به مطالبات مردمي است كه در چارچوب اسلام و منافع ملی باشد.

دبير كل حزب مردم سالاري با اشاره به مسايل داخلي در كشور تاكيد كرد:  فايق آمدن برمشكلات كشور، تحريم‌ها، مشكلات داخلي و ايجاد روابط حسنه با همسایگان از خواسته‌هاي مردم است كه بايد به ‌آن‌ها جامه عمل پوشاند.

 وي در ادامه به حضور احتمالي خاتمي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده اشاره داشت و تاكيد كرد:  اگر خاتمی براي كانداتوري بیاید حتماً از او حمایت می‌کنیم و البته اگر هم نیاید به این معنی نیست که اصلاحات تمام شده است.

وی افزود: در انتخابات مجلس نهم از جانب رسانه‌های خارجی تحت فشار قرار گرفتیم اما معتقد بودیم که مردم ما باید حضور فعال داشته باشند و در انتخابات شرکت کنند.

 کواکبیان در پاسخ یه پرسش دانشجویی مبنی بر این که جریان اصلاح‌طلبی قصد تغییر در ساختار قدرت و نظام سیاسی ایران را داشت، حال می‌خواهیم بدانیم که نسبت شما با این مفهوم چیست؟ اصلا به دنبال اصلاح چه هستید؟ آیا مثل دورانی که اصلاح‌طلبان قدرت داشتند، دنبال تغییر ساختار قدرت و محدود کردن رهبری هستید؟ گفت: صحبت‌هایی که شما مطرح کردید ادعای شماست که می‌گویید در آن هشت سال قصد تغییر ساختار قدرت داشته‌اند، من این را قبول ندارم، اما ما در چارچوب قانون اساسی تغییر ساختار نظام را مشکلی نمی‌دانیم.

 یکی از دانشجویان پرسید چگونه ادعای ولایت‌مداری می‌کنید در حالیکه اعلام کرده‌اید اگر خاتمی وارد عرصه انتخابات سال آینده شود از او حمایت می‌کنید؟ آیا سابقه مفتضح خاتمی و حتی نقش او در فتنه 88 برای شما مسجل نیست؟ که وي پاسخ داد: باز هم این ادعای شماست و من نظر دیگری دارم.

یکی دیگر از دانشجویان پرسید اگر نماینده‌ای از جانب اصلاحات دولت آینده را در دست بگیرد نظر آن در خصوص انرژی هسته‌ای و بحث تحریم‌ها چه خواهد بود؟دبیرکل حزب مردم‌سالاری پاسخ داد: ما از حقوق هسته‌ای‌مان ذره‌ای کوتاه نمي‌آييم؛ اما نحوه دستیابی به این حقوق محل بحث است،‌ آیا این روش دولت نهم و دهم تنها روش است و یا راه‌های دیگری هم وجود دارد؟ البته احساس می‌کنم که احمدی‌نژاد اکنون پخته‌تر عمل می‌کند.

 وی در ادامه گفت: طرح مسئله هولوکاست و کنفرانس‌های پيرامون آن بي‌جهت حساسيت ايجاد کرد، ما در مسائل هسته‌ای مشکل اصلی‌مان آمریکا است. در این زمینه نیز دیپلماسی لازم است و نباید از عزت و مصلحت خودمان کوتاه بیاییم که البته این هنر می‌خواهد و ما با دیپلماسی نبايد در شورای امنیت قعطنامه دریافت کنیم.

 کواکبیان با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: دیپلماسی کشور در برگزاری این اجلاس هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بسیار قوی بود.

در پایان یکی از دانشجویان خطاب به کواکبیان اظهار داشت: شما که می‌گویید دیپلماسی ما ضعیف است و البته اعلام کردید که در صورت حضور خاتمی از او اعلام حمایت می‌کنید، آیا مگر همان دیپلماسی دولت اصلاحات نبود که پس از واقعه یازده سپتامبر باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا ایران را محور شرارت خطاب کند؟ که این گفته با تشویق دانشجویان همراه بود.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار