مدیر جهاد كشاورزی زرندیه گفت: سالانه به طور میانگین 9 هزار تن محصول از باغات پسته این شهرستان برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قشقایی در جلسه بررسی مشكلات پسته كاران دشت سلطان احمدلو زرندیه افزود: همه ساله بیش از 70 درصد پسته تولیدی این شهرستان به خارج از كشور صادر می شود.

وی با اشاره به اینكه زرندیه دارای هفت هزار و 400 هكتار باغ پسته است، اظهارداشت: حدود پنج هزار و 400 هكتار از این باغات در منطقه سلطان احمد لو واقع شده است.

وی بیان كرد: هم اكنون میانگین برداشت پسته در كشور حدود 700 كیلوگرم در هكتار است كه با توجه به شرایط مناسب در دشت سلطان احمد لو میانگین برداشت در هر هكتار دو تن در هكتار است.

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدكنندگان پسته استان مركزی نیز در این جلسه با اشاره به اینكه هم اكنون كمبود آب مهمترین مشكل باغات پسته این منطقه است، گفت: باغات پسته دشت سلطان احمد لو تاكنون زمینه اشتغال حدود سه هزار نفر را فراهم كرده است.

محمود بارانی افزود: در صورت تامین آب مورد نیاز و توسعه باغات پسته این منطقه زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

وی بیان كرد: شركت تعاونی هامون سبز از سالهای گذشته درخواست انتقال بخشی از پساب جنوب شهر تهران به این منطقه را مطرح كرده كه در صورت عملی شدن، این تعاونی حاضر است هزینه این انتقال را پرداخت كند.

در ادامه این جلسه كه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرندیه برگزار شد، باغداران پسته دشت سطان احمد لو به تشریح برخی مشكلات موجود این منطقه در تولید پسته پرداختند.

حفر چاه های اكتشافی، انتقال پساب جنوب تهران و تامین برق مورد نیاز این منطقه از مهمترین درخواست های پسته كاران بود كه مورد بررسی قرار گرفت./س
برچسب ها: کشاورزی ، برداشت ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.