عضو هيئت علمي دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاد گفت: اگر كشورهاي غيرمتعهد با يكديگر همسو شوند توانايي تغيير ساختار سازمان ملل را دارند.

رضا جلالي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران يك نشست فرامنطقه‌اي بود اظهار داشت: با استقبال شايسته‌اي كه اعضاي اين جنبش از نشست تهران كردند تمامي توطئه‌هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران خنثي شد.

عضو هيئت علمي دانشكده علوم سياسي واحد تهران مركز با اشاره به اينكه آينده روشني را مي‌توان براي جنبش عدم تعهد ترسيم كرد افزود: اعضاي تركيبي نشست تهران دو سوم اعضاي سازمان ملل متحد را تشكيل مي‌دهند و اگر اين كشورها با يكديگر همسو شوند توانايي تغيير بنيادين ساختار سازمان ملل را دارند.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه در آينده شاهد شكسته شدن قدرت انحصارطلبي آمريكا و چند كشور اروپايي در سازمان ملل خواهيم بود تصريح كرد: اگر اين اتفاق بيفتد حركت بسيار بزرگي براي كشورهاي آزادي‌خواه و مستقل خواهد بود و جهان از اين طريق از تك قطبي بودن خارج مي شود.

جلالي در پايان با اشاره به اينكه رشد آگاهي سياسي مردم منطقه و جهان در حال افزايش است خاطرنشان كرد: اين امر شرايط را براي حاكميت قدرت‌هاي بزرگ سخت مي‌كند و اين قدرت‌ها بايد آمادگي اعتراضات همه جانبه مردم را داشته باشند كه نمونه آن را در منطقه وحتي در كشور آمريكا شاهد هستيم.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: ایران ، مردم ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار