هوش بیمارستانی از مؤلفه های مهمی است که در مدیریت بیمارستانی کشورهای پیشرفته دنیا به آن توجه ویژه ای شده و در ایران نیز در حال پیگیری است.

مصطفی بهمن آبادی، دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:
امسال محوریت اصلی این سمپوزیوم هوش بیمارستانی است به این معنی که تمام فرآیندهای مدیریتی بیمارستان ها هوشمند گردد.

وی افزود: در خصوص بیمارستان الکترونیکی اقدامات خوبی صورت گرفته و سیستم HIS که یک نظام اطلاعات بیمارستانی است در بسیاری از بیمارستان ها نصب شده و در حال استفاده است.
بهمن آبادی با اشاره به اینکه بیمارستان های هوشمند بیمارستان های نسل آینده را می سازند، گفت: با توجه به حجم بالای اطلاعات تولیدی در بیمارستان ها گرفتن تصمیم های اقتصادی و کلینیکی مناسب برای مسئولان جز از طریق سیستم هوشمند و اشراف کامل بر این اطلاعات امکان پذیر نیست.

 دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین تصریح کرد: هوشمند سازی بیمارستان ها فقط در چند کشور دنیا محقق شده و در سمپوزیوم سال گذشته نیز طرح هوش بیمارستانی به وزارت بهداشت ابلاغ شد و از طریق ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال پیگیری است.

10* مهرماه، آخرین فرصت ارائه مقالات به سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین
بهمن آبادی ادامه داد: هوش بالینی، هوش تصویربرداری پزشکی و تفسیر از راه دور، هوش نظارت و پایش از راه دور، هوش بیمارستانی و کنترل عفونت ها، هوش بالینی، یکپارچه سازی و مدیریت اطلاعات از راه دور و نرم افزارهای هوش بیمارستان الکترونیکی از محورهای موضوعی سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین هستند.
وی با اشاره به اینکه مقالات برگزیده در این سمپوزیوم در ژورنال های عملی معتبر بین المللی منتشر خواهند شد، افزود: علاقه مندان تا 10 مهرماه امسال فرصت دارند چکیده مقالات خود را به پایگاه اینترنتی سمپوزیوم به آدرس http://euc.ir/eh ارسال نمایند.

بهمن آبادی یادآور شد: شرکت در سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین دارای 12 امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همه جامعه پزشکی و مهندسی پزشکی است.
شایان ذکر است که سومین سمپوزیوم بین المللی بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین 23 تا 25 آبان ماه امسال با حضور بیش از 600 شرکت کننده در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود./ح

برچسب ها: بیمارستان ، هوش ، عفونت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار