موفقيت اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه،مشروط به اتخاذ ديدگاه هاي منطقي در قبال بحران اين كشور و متوقف كردن خشونت ها و كشاندن گروه هاي درگير به پاي ميز مذاكره است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ ابراهيم زعير استاد دانشگاه دمشق در مصاحبه با این شبكه ، اخضر ابراهيمي را به اتخاذ ديدگاه هاي منطقي فراخواند و افزود: بحران سوريه فقط با توقف حمايت طرف هاي منطقه اي و بين المللي از گروه هاي تروريستي پايان مي يابد.

زعير خاطرنشان كرد: براي حل بحران سوريه بايد حمايت خارجي از گروه هاي تروريستي فعال در كشور متوقف شود زيرا حاميان گروه هاي تروريستي عامل تشديد بحران و ريخته شدن خون مردم بيگناه سوريه هستند. 

وي گفت: مأموريت نماينده سازمان ملل در امور سوريه دشوار خواهد بود اما دولت سوريه آمادگي كامل خود را براي موفقيت مأموريت وي اعلام كرده است.

زعير خاطرنشان كرد: گروه هاي مسلح و حاميان خارجي اين گروه ها از جمله تركيه ، برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس و آمريكا نيز بايد با ابراهيمي همكاري كنند.

زعير گفت: درخواست برخي كشورهاي عربي و غربي از دولت سوريه براي متوقف كردن خشونت ها و خارج كردن نيروهاي نظامي از شهرها بحران اين كشور را تشديد و دستيابي به راه حل را دشوارتر خواهد كرد.

استاد دانشگاه دمشق افزود: ارتش سوريه قبلاً نيروهاي خود را از برخي شهرها خارج كرد ولي گروه هاي تروريستي با سوء استفاده از فرصت پيش آمده حملات خود را افزايش دادند و هزاران بار آتش بس را نقض كردند.

زعير تصريح كرد: براي اين كه خونريزي ها متوقف شود، بايد گروه هاي مسلح سلاح هاي خود را به دولت تحويل بدهند.  

وي در باره توافق آمريكا و عربستان براي انتقال اعضاي مسلح القاعده از يمن به سوريه نيز گفت: القاعده خدمتگزار آمريكا در منطقه است و اهداف سياسي و نظامي واشنگتن را در كشورهائي مانند عراق ، افغانستان و سوريه اجرا مي كند.

استاد دانشگاه دمشق اظهار داشت: القاعده هيچ موفقيتي در سوريه به دست نخواهد آورد. 
برچسب ها: خشونت ، الابراهیمی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار