اکران فیلم «بی‌خود و «بی‌جهت» و ساخت فیلم «فرمول» که با حواشی همراه بود باعث شد تابرنامه سینمایی این هفته هفت اقلیم از کاهانی و اطیابیبرای حضور در این برنامه دعوت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، فیلم «بی خود و بی جهت» داستان يك اسباب كشی است که رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، احمد مهران‌فر و نگار جواهريان در آن ايفای نقش می‎كنند و قرار بود اصلاحاتی روی آن انجام شود.
 بر اساس اين گزارش؛ این اصلاحات از سوی کارگردان انجام شده بود و اداره نظارت منتظر نظر نهايی شمقدری، رئیس سازمان سینمایی بود. با دریافت اجازه اکران این فیلم، برنامه این هفته هفت اقلیم که دوشنبه 13 شهریور پخش می‌شود از کاهانی دعوت کرده است تا با حضور در این برنامه در مورد جرئیات و نحوه ساخت فیلم حبت کند.
در ادامه مصطفی کیایی، کارگردان فیلم «ضد گلوله» که این روزها درحال اکران است، در برنامه شرکت می‌کند تا در گفتگو با کارشناس برنامه درباره استقبال بینندگان و نقدهایی که به این فیلم شده است، پاسخ دهد.
داستان این فیلم مربوط به اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است که قصه مردی حدود 50 ساله در تهران را روایت می‌کند که مشغول قاچاق نوارهای لس آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی بوده و در اثر یک اتفاق در می‌یابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند.
همچنین مسعود اطیابی که قرار است کارگردانی «فرمول» را انجام دهد درباره حواشی ساخت این اثر گفتگو می کند.
فیلم «فرمول» درباره دختر اتومبیلرانی است که با کمک پدرش تلاش می‌کند تا از مردها پیشی بگیرد و فینال فیلم به یکی از آیات قرآن کریم اشاره دارد که یک ترجمه سینمایی و جذاب از آن آیه
خواهد بود.
این درحالی است که قرار است فیلم دیگری با عنوان «لاله» که برداشتی از زندگی لاله صدیفی، اتومبیلران زن ایرانی است، ساخته شود. این فیلم قرار است با بودجه مرکز گسترش سینمای تجربی و با هزینه ای میلیاردی ساخته شود که واکنش نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی را دربرداشته است و به همین دلیل جنجال آفرین شده است.
فرمول نیز که داستانی شبیه لاله دارد، برهمین اساس با حواشی زیادی همراه شد که اطیابی با حضور در هفت اقلیم پاسخگوی این حواشی ها خواهد شد.
برنامه هفت اقلیم کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه بغیر از جمعه ها از ساعت 19:30 الی 21 از موج اف ام ردیف 106 پخش می شود.
حسن آزادی اجرا، سحر عصرآزاد کارشناسی، امیرحسین محمودی سردبیری و مرتضی صداقت گو تهیه کنندگی برنامه سینمای هفت اقلیم را که روزهای دوشنبه پخش می‌شود، برعهده دارند./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار