مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری تهران گفت: سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس غیرمتعهدها، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را به زباله دان تاریخ فرستاد.

علی اکبر فداییˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به ترجمه آیه ای از کلام الله مجید که ˈشهدا زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورندˈ، اظهارداشت: برگزاری یادواره های شهدا به مفهوم نیاز ما به این بزرگواران است و در مقابل آنان هیچ نیازی به ما و دنیای مادی ما ندارند.

وی با بیان سخنرانی 25 سال قبل مقام معظم رهبری در اجلاس غیرمتعهدها در کشور زیمبابوه (که آن زمان در کسوت رییس جمهوری ایران بودند) و مورد تحسین آحاد شرکت کنندگان در اجلاس قرار گرفت، افزود: همه اینها به پشتوانه شهدا و مردم ولایی و همیشه در صحنه است که می توانند حرف دل همه ملت های آزادی خواه جهان را این گونه بر زبان آورند و قدرت های استکباری را منکوب نمایند.

فدایی همچنین با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در اجلاس سران غیرمتعهدها، تصریح کرد: سخنان معظم له به واقع آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را به زباله دان تاریخ فرستاد، اما وقتی مردم به صحنه نیایند و پشتیبانی نکنند همانند داستان امیرالمؤمنین (ع) سرنوشت دین چیز دیگری خواهد شد.

وی گفت: انسان ها با مردن رشد و تعالی شان قطع می شود، اما شهدا پس از مرگشان هم اوج گرفته و تکامل می یابند، چنانچه در دعاهایمان همواره علوّ درجات را برای آنان از درگاه خداوند متعال درخواست می کنیم.

مدیرکل سیاسی استانداری تهران با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) که ˈبالای هر نیکی، نیکی دیگری استˈ، خاطرنشان کرد: بالاترین نیکی ها جهاد و شهادت در راه حق است، چرا که شهدا برای حفظ ارزش های دینی و ارزش های جامعه جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با این عمل، همگان را تحت تاثیر قرار دادند.

وی با بیان کلامی از مقام معظم رهبری که ˈسرگذشت شهدا را در متون کتب درسی بیاورید تا نوجوانان و جوانان بشناسندˈ، اذعان داشت: باید وصایای شهدا را مطالعه کرد و با سرگذشت پژوهی، آثار بر جای مانده از آنان را در اختیار عموم قرار داد تا با این فرهنگ نجات بخش آشنا گردند.

فدایی همچنین  با اشاره به سخنرانی ˈفرانسیس فوکویاماˈ نظریه پرداز آمریکایی ژاپنی تبار در سال 65 هجری شمسی در ˈاورشلیمˈ در مقوله شهادت طلبی شیعیان، افزود: وی در حضور 400 تن از علمای شیعه شناس دنیا، شیعه را همچون پرنده ای صاحب دو بال سرخ شهادت و سبز مهدویت عنوان نمود که با اعتقاد راسخ به ولایت مطلقه فقیه رویین تن شده است.

وی ادامه داد: فوکویاما با مطرح نمودن تئوری ˈمهندسی معکوسˈ خواستار تلخ شدن شهادت و ایثارگری در ذائقه شیعیان به هر طریق ممکن شد و این گونه است که تهاجم فرهنگی گسترده بدخواهان علیه اقشار مختلف جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان شکل گرفته است.

مدیر کل سیاسی استانداری تهران جهاد و شهادت را رمز موفقیت ایران اسلامی در انقلاب، دفاع مقدس و سایر عرصه ها عنوان و تصریح کرد: شهدای ما با نثار خون خود ندای پروردگار متعال را لبیک گفتند و امروز وظیفه ماست تا پرچمی را که آنان به شایستگی به اهتزاز درآورده اند برافراشته نگه داریم و تحویل یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) دهیم./س

برچسب ها: رهبر ، اجلاس ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.