در دیدار صالحي با وزير خارجه بروندي، دو طرف بر تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی تأکید کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه؛ علی اکبر صالحی در دیدار "لوران کاواکوره" وزیر خارجه بروندی که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران بسر می‌برد، از شرکت وی و هیات همراه در این اجلاس قدردانی کرد.

در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با کاواکوره موضوع همکاری‌های دو جانبه در ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

صالحي در اين ديدار گفت: ایران علاقه‌مند به توسعه روابط خود با کشور بروندی در ابعاد مختلف است.

وزیر امور خارجه بروندی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات کشورش از برگزاری خوب اجلاس عدم تعهد و میزبانی کشورمان تقدیر و تشکر کرد.

لوران کاواکوره، توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و خدمات فنی و مهندسی را مورد توجه قرار داد.

کاواکوره با توجه به نیاز بروندی در استفاده از تجارب کشورمان در این عرصه آمادگی کشورش را برای بهره‌گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران و همکاری در زمینه گردشگری و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اعلام کرد.

وی در ادامه از صالحی برای سفر به این کشور و از مقامات مسئول کشورمان برای شرکت در نشست شرکای توسعه‌ای بروندی که در اکتبر سالجاری در ژنو برگزار می‌شود، دعوت کرد.

در این دیدار دو طرف بر تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی تأکید کردند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار