حراج لباس‌های زیر ملکه، بی اهمیت نشان دادن آبروریزی نوه ملکه، پیروزی نوه دیگر ملکه در مسابقات اسب دوانی، ممنوع تصویر شدن یک الاغ عروسکی، نمونه هایی از دهها خبر بی ارزشی است که شبکه بی بی سی فارسی معمولا خبرها و رویدادهای مهم را لابلای این اخبار گم می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یکی از سردبیران بی بی سی فارسی در پاسخ انتقاد مخاطبانش که گفته بودند بی بی سی فارسی اخبار اجلاس عدم تعهد در ایران را پوشش نداد می گوید: « «پخش خبر از ایران به علت عدم حضور ما در این کشور کار را با محدودیت هایی مواجه می کند. البته این بدین معنی نیست که ما به اخبار اجلاس نپرداخته باشیم، من حساب کردم در مجموع این چند روز ما یک ساعت! به این اجلاس اختصاص داده ایم و این مقدار به اندازه اهمیتی که این اجلاس داشت کافی است.»

بعد از آن انتقادات و این توجیه البته بی بی سی فارسی مجبور شد پس از اختتامیه اجلاس عدم تعهد صفحه ویژه ای را برای این اجاس روی وبسایت خود قرار دهد

ازدواج ویلیام و کیت در حوزه نفذ خسرو شیرین

افکار عمومی اولویت رسانه ها را می‌سازند یا رسانه ها اولویت افکار عمومی را؟ نیازهای مخاطبان تعیین می‌کند که رسانه ها چه موضوعاتی را پوشش دهند یا رسانه ها تعیین می‌کنند که افکارعمومی به چه چیزهایی فکر کنند؟ بی بی سی به بخش دوم قضیه معتقد است. برای جشن ازدواج سلطنتی شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون، به غیر از مانورهای یک ماهه ای که روی این موضوع داشت و صفحه ویژه ای که برای این سوژه روی وبسایت خود باز کرده بود، یک روز تمام، همه برنامه های خود را به پخش جشن ازدواج اختصاص داد. از مراسم عقد گرفته تا میهمانان و نوع لباس میهمانان، رسم و رسومات رایج سلطنتی و امثالهم، تا القا کند که این مراسم ازدواج، بااهمیت تر از تمام برنامه های خبری در حال رخ دادن در دنیاست. اهمیتی ندارد چه انسی باید باشد بین مردمی که با خسرو شیرین، لیلی و مجنون، شهرزاد قصه گو و قصه های هزار و یک شب تربیت شده اند و مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون و ریخت و پاش‌ها و رنگ لباس‌هایشان.

حراج لباس زیر ملکه ویکتوریا در دو نوبت

«یک زیرشلواری متعلق به ملکه ویکتوریا به به فروش رسیده است... اندازه این زیرشلواری که از پارچه بریشم تهیه شده است، بسیار بزرگ است». نه این طنز نیست! این یکی از خبرهای تاپ بی بی سی است که دوم نوامبر سال 2011 (11 آبان 1390) بر خروجی این وبسایت قرار گرفت و تلویزیون بی بی سی هم مانور زیادی روی آن داد.

ادامه خبر را بخوانید: دو جفت جوراب ملکه ویکتوریا نیز در این حراجی به فروش رسید. از دیگر اشیا به فروش رسیده یک تخت خواب قدیمی متعلق به خانواده فوربس بود که الیزابت تایلور، بازیگر سرشناس هالیوود و همسر هفتمش بر روی آن خوابیده بودند.

خرداد ماه سال گذشته بار دیگر خبر حراج لباس های زیر ملکه روی خروجی این سایت قرار گرفت.

حراج

ایرانی‌ها و افغانی‌ها دنبال عکس های برهنه هری نبودند

«ده‌ها میلیون نفر در جستجوی عکس های برهنه پرنس هری»! این هم یکی از آن تیترهایی که شبکه بی. بی. سی فارسی همین دو هفته پیش در بین همه اتفاقاتی که در افغانستان، تاجیکستان و ایران (حوزه هایی که اخبارش را برای آن ها منتشر می کند)، می افتد، روی آن مانور داد. ظاهرا یکی از سایت ها تصویر برهنه پرنس هری نوه ملکه بریتانیا در یک سالن بیلیارد را منتشر کرده بود که شبکه فارسی بی بی سی، برای پوشاندن این آبروریزی خانواده سلطنتی تلاش‌ها کرد. به قیمت نادیده گرفتن خبرهای مهم آن روزها، خط رسانه ای خود را در این مسیر قرار داد که رسانه ها و روزنامه های دیگر را از انتشار مجدد این تصاویر منع کند. به این تیترها دقت کنید: «روزنامه بریتانیایی هشدارها درباره عکس‌های برهنه 'هری' را نادیده گرفت» یا «نگرانی دربار از انتشار تصاویر برهنه شاهزاده هری در مطبوعات بریتانیا»

جیگر هم رتبه اخبار سلطنتی

این وسط حالا دیدار ملکه بریتانیا با مردم گلاسکو در اسکاتلند ( منتشر شده در 19 تیر 1391) و مدال نقره نوه ملکه بریتانیا در مسابقات اسب دوانی (منتشر شده در 11 مرداد 91) همان قدر برای مدیران بی بی سی ارزش خبری دارد که ممنوع تصویر شدن عروسک الاغ. شایعه ممنوع تصویر شدن جیگر، ارزشی هم رتبه تمام اخباری که از ملکه و خاندان سلطنتی روی بی بی سی منتشر می شود، می گیرد. آن هم در ایامی که تمام رسانه های دنیا بر برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران و حضور عالی‌ترین مقامات 120 کشور دنیا متمرکز شده بودند. جیگر نام یکی از شخصیت‌های سریال عروسکی کلاه قرمزی است که اصرار دارد الاغ نیست و نامش جیگر است. خبر ممنوع تصویر شدن این شخصیت را یکی از سایت های داخلی منتشر کرد اما بی بی سی در حد یک پرونده ویژه برای آن گزارش رفت.

نگرانی از نابودی سوسک ها

چندی پیش بی بی سی فارسی گزارشی درباره پارازیت‌ها منتشر کرد. این سایت از وز وز گوش تا اختلال در کار یک درِ اتوماتیک در مشهد؛ را به پارازیت ها ارتباط می دهد. جالب آنکه در برنامه نوبت شما این شبکه، همین موضوع بررسی می شود و گفته می‌شود مدتی است در تهران سوسک ها از بین رفته اند که به دلیل پارازیت هاست!

برچسب ها: بی بی سی ، ملکه ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.