اخضر ابراهيمي که به جانشيني کوفي عنان به عنوان فرستاده بين المللي به سوريه برگزيده شد، اوايل هفته آينده به دمشق سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن سوريه، ابراهيمي قرار است در اين سفر با بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديدار و درباره راه کارها و ايدهائي که براي پايان بحران در سوريه در نظر دارد ، با وي به رايزني بنشيند.
اين روزنامه امروز به نقل از منابع آگاه خبر داد، گزارشهاي برخي رسانه ها مبني بر اينکه اخضر ابراهيمي طرحي در دست دارد که دولت موقت با کناره گيري بشار اسد در سوريه تشکيل شود ، به شدت رد کرد.
در همين ارتباط ، اين فرستاده بين المللي در اظهاراتي اعلام کرد، تلاش خواهد کرد تا هرچه زودتر بحران سوريه و رنج هاي مردم اين کشور را به پايان برساند.
وي با اشاره به اينکه اولين گام براي آغاز تلاشهايش به منظور يافتن راهکاري مسالمت آميز براي برون رفت از بحران سوريه، پايان خشونت است اعلام كرد كه تامين امنيت و آرامش مردم از مسئوليتهاي اصلي دولت سوريه است و براي تحقق اين مهم مي تواند از  امکانات نظامي خود کمک بگيرد.
 جهاد مقدسي سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه نيز در اظهاراتي اعلام كرد كه سوريه هر آنچه موجب موفقيت ماموريت اين فرستاده بين المللي بشود را فراهم  مي كند.

برچسب ها: الابراهیمی ، سوریه ، مقدسی ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار