رئيس بيمارستان هاشمي نژاد مشهد از بازسازی ، نوسازیو تجهیز 90 درصد از بخشهای این مرکز در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمدرضا لشگري با اشاره به اقدامات انجام شده در بيمارستان در جهت بهبود خدمات به مردم اظهارکرد : نصب و راه اندازی سی تی اسکن 16 اسلایس با کاربری و قابلیت های مختلف ، توسعه و بهسازی بخشهای بیمارستانی از جمله زنان ، جراحی مردان، آزمایشگاههای سرپایی ، داروخانه ، بخش NICU از جمله اقداماتی است که در این مرکز صورت گرفته است.

لشگري با بیان اينكه بازسازي هر كدام از بخش ها بين 45 تا 50 ميليون تومان هزينه در بر داشته است ادامه داد : در مرحله بعدي كار بازسازي و تجهيز اتاق عمل در دستور كارقرارگرفته استكه در چند ماه آينده انجام مي شود .

وی در ارتباط با ضرورت بازسازي و نوسازي بيمارستان و انجام هر چه سريعتر پروژه ساختمان جديد خاطرنشان كرد : در اين بيمارستان در سه ماهه اول سال 91 بيش از 4 هزار و 600 عمل جراحي انجام شده است كه اين تعداد بالاي عملهاي جراحي به خوبي ضرورت ايجاد يك فضاي وسيع تر را مشخص مي كند .

رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد افزود: همچنین با پیگیری های انجام شده متخصصین معین در رشته های زنان ، ارتوپدی ، جراحی و جراحی عروق در بخش اورژانس بیمارستان به بیماران خدمات ارائه می دهند که این امر موجب کاهش زمان انتظار ویزیت و رضایت مندی بیماران شده است .

لشگری با اشاره به ديگر فعاليتهاي بيمارستان تاكيد كرد : در سه ماهه اول سال 91 تعداد مراجعه كنندگان به درمانگاه سوانح 16 هزار و 423 نفر بوده است .

وی ادامه داد :ارائه خدماتطب اورژانس این مرکز به حدود 20هزار نفر و خدمات دهی به 19 هزار و 600 نفر در درمانگاه تخصصی این مرکز در سه ماهه نخست امسال از دیگر فعالیتهای این مرکز به شمار می رود.

رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد در ادامه با اشاره به اينكه سطح فرهنگ عمومي افراد بالاتر رفته است گفت : در گذشته مرگ و ميرهاي در اثرسوانح رانندگی و يا جراحات ناشی از نزاع بالا بود ولي آمارهاي مقايسه اي بيانگر كمتر شدن ميزان اين دسته از جراحاتمی باشد.

لشگري با تاکید به اينكه بيش از 60 درصد موارد اطلاع به اورژانس 115 را به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد انتقال مي دهند بيان كرد : بسياري از موارد ارجاع شده به بيمارستان در اثر بي احتياطي در رانندگي موتور و رعايت نكردن مباني ايمني در استفاده از وسيله نقليه است .

وی با بیان اينكه در حدود نيمي از جمعيت شهر مشهد به صورت متراكم در محدوده خدمات رساني بيمارستان هاشمي نژاد قرار دارند خاطرنشان كرد : در سال چيزي حدود 200 هزار نفر مراجعه كننده داريم كه خوشبختانه شاهد كم شدن مراجعات اورژانسي هستيم .

رئيس بيمارستان هاشمي نژاد مشهد با اشاره به پروژه بيمارستان 320 تختخوابي در مكان بيمارستان هاشمي نژاد فعلي افزود : اين پروژه يك پروژه ملي است كه پيمانكار آنسازمان مسكن و شهرسازي است كه بايد با توجه به تجربه هايي كه در زمينه بيمارستان سازي دارند اين كار را با سرعت بيشتري پيش ببرند .

لشگري در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه اظهار کرد : در وضعيت فعلي اعتبار لازم را در حدود 50 ميليارد تومان ارزيابي مي كنيم . /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.