دولت مالديو محمد نشيد رئيس جمهور سابق را به تلاش براي ملتهب کردن ناآرامي ها در اين کشور متهم و اعلام کرد ديگر اعتراضات حاميان وي را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه،  نشيد مدعي شده در کودتاي ماه فوريه از قدرت برکنار شده است ولي تحقيقي بين المللي که نتايج آن هفته گذشته منتشر شد، نشان داد پس از شورش نيروهاي پليس و ارتش مالديو و چندين هفته تظاهرات اعتراض آميز بر ضد حاکميت رئيس جمهور سابق اين کشور، وي خود استعفا کرده است.
از زمان سقوط دولت نشيد، حاميان وي به طور مرتب خشم خود را از طريق تظاهرات در ماله پايتخت مالديو و درگيري با پليس ابراز مي کنند.
دولت جديد مالديو به رياست محمد وحيد رئيس جمهور اين کشور روز يکشنبه اعلام کرد با توجه به اينکه تحقيقات نشان مي دهد انتقال قدرت قانوني بوده است، اعتراضات بايد پايان يابد.
دولت مالديو در بيانيه اي اعلام کرد: نشيد رئيس جمهور سابق در حاليکه با بي ميلي نتايج (تحقيق) را پذيرفته، همچنان خواهان برگزاري و مشارکت در تظاهرات خشونت آميز است.
در ادامه اين بيانيه آمده است که «وي تلاش مي کند اوضاع را ملتهب کند.
در اين بيانيه تاکيد شده است حزب دموکراتيک مالديو وابسته به نشيد بايد تظاهرات خشونت آميز را متوقف کند و گروه هاي سرکش را تحريک نکند.
در اين بيانيه هشدار داده شده است دولت مالديو ديگر از اعتراضات چشم پوشي نخواهد کرد.
نتايج اين تحقيق مورد استقبال سازمان ملل و آمريکا قرار گرفته است.
برچسب ها: نشید ، مالدیو ، اعتراضات ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار