رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به جايگاه مشورت و شورا در فرهنگ اسلامي اظهار داشت: اداره زندگي جامعه اسلامي با مشورت و تعامل است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور عصر روز شنبه در جمع شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرهاي استان گلستان گفت: شوراها تجربه خوب و موفقي در كشور است. اين‌كه مديريت جمعي را در كشور و جامعه نهادينه بكنيم و مردم اداره امورشان را توسط منتخبين و نمايندگان خودشان انجام دهند اقدام مبارك و ميموني است.

پورمحمدي با آوردن آياتي از قرآن كريم در سخنان خود تصريح كرد: خداوند در قرآن به پيامبر(ص) كه اشرف مخلوقات و معصوم است مي‌فرمايد: «و شاورهم في‌الامر» و اين جايگاه مشورت را در جامعه اسلامي نشان مي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه پيشوايان ديني ما بر مشورت كردن و پرهيز از خودرأيي تأكيد كردند اظهار داشت: جايگاه شوراها و تجربياتي كه در اين زمينه داريم بسيار ارزشمند است و بايد تقويت شود اما با اشكالاتي هم همراه است كه بايد اصلاح شود.
 
شوراها و شهرداري‌ها بايد مسئوليت بيشتري بپذيرند

وي تصريح كرد: معتقد هستم شوراها و شهرداري‌ها بايد مسئوليت بيشتري بپذيرند و از جمله طرفداران مديريت واحد شهري هستم. معتقدم آنچه كه مردم در يك شهر نياز دارند بايد توسط منتخبين مردم اداره شود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با توضيح اين نكته كه چرا بيشترين شكايت از شهرداري‌ها است گفت: چون شهرداري‌ها خدمات متنوع و زيادي ارائه مي‌دهند طبيعي است كه شكايت زيادي هم از آنان بشود و اين را در توضيحاتمان بايد رعايت كنيم.

پورمحمدي با اشاره به نقاط ضعف و قوت‌هاي شوراها گفت: شوراها خدمات و اقدامات زيادي براي جامعه انجام مي‌دهند و در كنار آن شايد چند مورد هم ضعيف عمل كرده باشند. درست نيست كه نقاط ضعف‌ها را برجسته كرده و شوراها را تضعيف نماييم.

وي خاطرنشان كرد: شوراها در گام اول بايد به بازنگري و اصلاح رفتارشان در درست تصميم‌گرفتن و صحيح عمل‌كردن بپردازند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور بر اجراي درست قانون تأكيد كرد و افزود: اجراي قانون مصلحتش براي مردم بيشتر از هر چيز ديگري است. اگر قانون‌شكني و بي‌انضباطي در كشور حاكم شود سنگ روي سنگ بند نمي‌شود و همه ضرر مي‌كنند.

پورمحمدي با بيان اين‌كه شهرداران، حافظ مدنيت هستند گفت: شهردار، خيابان‌ساز و جدول‌ساز نيست. شهردار، مدير يك مجتمع انساني است و همه مسايل انساني يك شهر اعم از فرهنگ، اخلاق، قانون‌گرايي و مدنيت شهرها را بر عهده دارد. اين اتفاق بايد در كشور بيفتد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: براي خيابان و جاده و. . . حرص مي‌زنيم اما براي به خطر افتادن اخلاق و انسانيت و مدنيت شهر دغدغه نداريم. اين در حالي است كه مردم به همه اين امور(مادي و معنوي) نياز دارند.

وي بر تصويب مصوبات قانوني در شوراها تأكيد كرد و اظهار داشت: بهتر است يك نهاد قانوني بر مصوبات شوراها نظارت كند تا نقض قانون و مقرراتي صورت نگيرد. پورمحمدي احراز شرايط براي كانديداشدن در شوراها را يادآور شد.
 
اگر قانون‌شكني و بي‌انضباطي در كشور حاكم شود منافع همه به‌خطر مي‌افتد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به تنوع خدمات شهرداري‌ها گفت: با شفاف‌سازي و سيستم‌سازي مي‌توان جلوي سوء استفاده را گرفت و درصد سلامت را افزايش داد.

وي افزود: كساني كه قانون را زيرپا مي‌گذارند بيشتر به دردسر مي‌افتند و امكان توفيق خدمت‌كردن كمتر اتفاق مي‌افتد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان اظهار داشت: قانون‌گرايي يعني مديريت و خدمت خوب در جامعه. اگر قانون‌شكني و بي‌انضباطي در كشور حاكم شود منافع همه به خطر خواهد افتاد. اين سنت ناروا نبايد در جامعه تشديد شود.

پورمحمدي انضباط، نظارت و قانون‌مداري را از مهم‌ترين اصول شهروند اسلامي دانست و گفت: قانون‌گرايي راحت‌ترين مدل مديريت است. قانون‌گرايي يعني دلسوزي، سرعت در خدمت به مردم و نبايد به خاطر مصالح مردم قانون را زيرپا گذاشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پور محمدی ، بازرسی ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.