مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: میزان سفرها در شهریورماه به استان اردبیل تاکنون 40 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز ندایی امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی و کمپینگ‌های شهرستان سرعین افزود: با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی تاکنون پنج میلیون و 700 هزار مسافر وارد استان اردبیل شده که این میزان در مقایسه با پارسال رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.

وی گفت: اگر از ابتدای امسال تعداد مسافران ورودی را با پارسال مقایسه کنیم این رشد 25 درصد را نشان می‌دهد.

ندایی با بیان اینکه با برگشت مسافران مرکز کشور و استان البرز به دلیل پایان تعطیلات از حجم بی‌شمار سفرها کاسته می‌شود، افزود: اما به رغم این بازگشت پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان شهریور ماه تمام مراکز اقامتی و کمپینگ‌های ما آماده حضور مسافران و گردشگران بی‌شمار تابستانی باشد که در شهرستان سرعین تدبیر لازم برای ایجاد چادرها و اسکان موقت فراهم آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه گفت:‌ با توجه به میزان گردشگرپذیر بودن این استان باید اعتبارات میراث فرهنگی استان اردبیل نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان اردبیل است، افزود: گردشگری و کشاورزی دو محور اصلی توسعه این استان هستند و برای اینکه استان بتواند از این طریق توسعه یابد، ضرورت دارد تخصیص اعتبارات بیشتری را شاهد باشیم تا برنامه‌های مد نظر عملیاتی شود/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.